۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶

هشدار رئیس پلیس فتا استان مرکزی:

تقویم سال ۱۴۰۰ را از سایت‌های معتبر دانلود کنید

تقویم سال ۱۴۰۰ را از سایت‌های معتبر دانلود کنید

اراک- رییس پلیس فتا استان مرکزی در خصوص بد افزارهایی که با عناوینی چون تقویم سال ۱۴۰۰ برای گوشی تلفن همراه منتشر می‌شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، احسان آنقی گفت: سودجویان سایبری با سوءاستفاده از علاقه کاربران برای نصب تقویم سال جدید، اقدام به طراحی بدافزارهایی جهت سو استفاده از طعمه‌های خود کرده و آن را ارسال می‌کنند.

وی افزود: مجرمان بیشتر بدافزارهای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام با تبلیغات فریبنده‌ای چون «تعداد روزهای تعطیل زیاد است و…» منتشر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: منبع دانلود فایل‌ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران فایل‌های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت‌های معتبر دریافت کنند.

آنقی تاکید کرد: نصب آنتی ویروس و فایروال بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند بسیار مهم است اما مهمتر از آن به روز رسانی آن‌هاست زیرا این کار می‌تواند از تبعات ناخوشایند ویروسی شدن گوشی جلوگیری نماید و امنیت را تا حدود زیادی تضمین کند.

وی تصریح کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 5168213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha