۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸

در جلسه شورای شهر بیرجند مطرح شد؛

گلایه از کندی روند انتقال صنوف آلاینده/اختلاف در مالکیت اراضی

گلایه از کندی روند انتقال صنوف آلاینده/اختلاف در مالکیت اراضی

بیرجند- در جلسه شورای شهر بیرجند موضوع اختلاف در مالکیت بخشی از اراضی سایت صنوف آلاینده بیرجند مطرح شد و اعضا از کندی روند انتقال صنوف اظهار گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم تقی‌زاده پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: انتقال صنوف آلاینده از چند سال قبل مطرح شده و بر اساس آمار و اطلاعات روند آن مطلوب نیست.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه در ۱۱.۵ هکتار از اراضی و سایت صنوف آلاینده ادعای وقف بودن شده است، بیان‌کرد: باید با همدلی و همراهی این مشکل را رفع کنیم تا هم نیت واقف عمل شود و هم مشکل انتقال صنوف آلاینده با سرعت انجام شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه پیگیری دادستان در زمینه موضوع انتقال صنوف آلاینده بسیار راهگشا است، یادآور شد: ورود جدی دادستان بیرجند در زمینه پیشگیری از جرایم و احقاق حقوق عامه جای تقدیر دارد.

صدور ۵۳۱ پروانه ساختمانی برای سایت صنوف آلاینده

محمد علی جاوید، شهردار بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: در قطعات واگذاری شده در سایت صنوف آلاینده تاکنون هزار و ۶۹ پرونده ثبت شده است که از این تعداد برای ۵۳۱ مورد پروانه ساختمانی صادر شده است.

جاوید با بیان اینکه تقریباً برای ۵۰ درصد پرونده‌ها پروانه ساختمانی صادر شده است، بیان‌کرد: روند انتقال صنوف آلاینده بیرجند به هیچ وجه راضی کننده نیست.

وی با اشاره به اختلافاتی که در زمینه مالکیت بخشی از اراضی سایت صنوف آلاینده بیرجند به وجود آمده است، گفت: پیشنهاد من این است که در اراضی فعلی سایت با مجوزها ما کار خود را پیش ببریم و اگر در نهایت در مراجع قضائی موضوع وقف بودن به اثبات رسید در محدوده قبرستان جدید بیرجند به اندازه ۱۱.۵ هکتار زمین برای اجرای نیت واقف اختصاص داده خواهد شد.

دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند نیز در این جلسه بیان‌کرد: اوقاف در این اختلاف مالکیت تنها بحث نظارت بر اجرای نیت واقف را پیگیری می‌کند و ممانعت دیگری ندارد.

رضا حسنی صفت، عضو شورای شهر بیرجند گفت: با پیشنهاد اختصاص ۱۱.۵ هکتار در محدوده قبرستان جدید بیرجند برای اجرای نیت واقف موافق هستم.

گسترش آرامستان فعلی بیرجند به صلاح نیست

وی با بیان اینکه در این صورت هم نیت واقف اجرا شده است و هم از طرف دیگر مشکل صنوف آلاینده حل می‌شود، یادآور شد: به نظر من ثواب و اجر انتقال صنوف آلاینده از داخل شهر به محل سایت شاید حتی بیشتر از بحث اختصاص زمین برای تدفین اموات باشد.

حسنی صفت یادآور شد: وجود صنوف آلاینده در داخل شهر بسیار همشهریان را با مشکل رو به رو کرده است و باید روند آن تسریع شود.

وی در زمینه گسترش آرامستان فعلی بیرجند نیز گفت: این امر از جهات مختلف چه روحی و روانی و چه سلامت و بهداشت عمومی به نفع نیست و مردم محله‌های اطراف آرامستان نیز از این جهت گلایه‌هایی دارند.

کد خبر 5168491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha