۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۰۳

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

معیار رشد اقتصادی سرانه تولید ناخالص ملی است

معیار رشد اقتصادی سرانه تولید ناخالص ملی است

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که از رشد اقتصادی تعبیر می‌شود، همان سرانه تولید ناخالص ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که به لحاظ برخورداری از سرانه تولید ناخالص ملی نسبت به میانگین کشوری عقب‌تر است، افزود: منکر تلاش‌های صورت گرفته در استان برای ارتقای جایگاه تولید ناخالص ملی نیستیم اما باید توجه داشت که این تلاش‌ها باید در بخش‌های مختلف با شتاب بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و صنایع‌دستی، استان بتواند شتاب بیشتری گرفته و به پیشرفت‌های روزافزون دست یابد، تصریح کرد: با وجود اینکه همه ما شاهد اعمال تحریم‌های قابل توجه توسط دولت وقت آمریکا بودیم اما توانستیم به فروش ۱.۵ میلیون بشکه نفت برسیم که این تلاش‌ها باید در سال‌های آینده در حوزه‌های مختلف ملموس‌تر باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز وقت آن رسیده تا از تجربیاتی که از ادوار گذشته فرا گرفته‌ایم، برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه استفاده کنیم، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که نباید در این راستا دست به شرطی کردن اقتصاد و مردم نسبت به تحریم‌ها نزنیم که لازمه این مهم نیز این است که مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

طاهری در ادامه با یادآوری اینکه مشکلات امروز جامعه توسط مجلس شورای اسلامی احصا شده است، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که حل مشکلات در برهه کنونی باید ریشه‌ای باشد؛ چرا که اگر قرار باشد در حوزه اصلاح فقط به شاخ و برگ‌ها توجه کنیم، این مشکلات به صورت مقطعی حل شده و به مرور زمان در بخش‌های مختلف سر باز خواهد زد.

کد خبر 5168933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha