۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۱۵

فرماندار اردبیل:

درها را به روی میهمانان ببندید/دورهمی های کرونایی ممنوع

درها را به روی میهمانان ببندید/دورهمی های کرونایی ممنوع

اردبیل - فرماندار اردبیل گفت: به خاطر تهدید جدی کرونای انگلیسی در اردبیل، ضرورت دارد همشهریان از دعوت میهمان به شهرستان خودداری کرده و دورهمی های چهارشنبه سوری و سال نو را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امامی یگانه در بازدید میدانی از بازار و مراکز خرید اردبیل افزود: اکیپ‌های نظارت مرکز بهداشت، هلال احمر، بسیج، اصناف و اتحادیه‌ها نظارت بر اماکن عمومی را به طور مرتب در دستور کار قرار داده‌اند و ضروری است اصناف، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام در مغازه‌ها و مراکز خرید را با جدیت دنبال کنند.

وی به خودداری همشهریان از هرگونه دید و بازدید و دورهمی در چهارشنبه سوری و عید نوروز تاکید کرد و گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود از دعوت میهمان به شهرستان اردبیل خودداری کنند.

فرماندار اردبیل افزود: سلامتی مردم و حفظ جان آنان اولویت همه ماست و در این راستا همکاری خود مردم نقش اساسی برای کنترل این بیماری خواهد داشت.

امامی یگانه گفت: نگران خریدها و ترددهای پایان سال در این شهرستان هستیم و اگر شهروندان رعایت نکرده و موارد ابتلاء به ویروس کرونا زیاد شود مراکز خرید و بازار تعطیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار گرفته‌ایم تردد شهروندان در بازار اردبیل نگران‌کننده بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد پیک چهارم کرونا در شهرستان اردبیل بسیار خطرناک خواهد بود.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: به دلیل عادی‌انگاری، ازدحام و ترددهای زیاد روند بستری‌های کرونا در اردبیل افزایش یافته و اگر مردم رعایت نکنند روزهای سختی در انتظار است.

وی از تشدید نظارت بر بازار، اصناف، مراکز خرید، رستوران‌ها و تالارها در شهر اردبیل خبر داد و گفت: برای حفظ سلامتی مردم اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود واحدهای متخلف پلمب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق آمارهای اعلامی‌دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در حال حاضر پنج نفر از شهروندان اردبیل به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند، ۹ هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی در یک ماه گذشته چهار بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

کد خبر 5168953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha