۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان مطرح کرد؛

ضعف در توزیع عادلانه نهاده‌های دامی جدی است/ناهماهنگی صمت و جهاد

ضعف در توزیع عادلانه نهاده‌های دامی جدی است/ناهماهنگی صمت و جهاد

بیرجند-نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان گفت: ضعف در توزیع عادلانه نهاده‌های دامی جدی است که ریشه را باید در ناهماهنگی بین دستگاه‌های صمت و جهادکشاورزی جست و جو کرد.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حوزه نهاده‌های دامی مهمترین ضعف و مشکل ما عدم برنامه‌ریزی جامع و دقیق متولیان امر در این زمینه است.

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس ادامه‌داد: بخش عمده‌ای از نهاده‌های دامی در کشور ما وارداتی است و باید به گونه‌ای مدیریت شود که وقتی وارد بازار داخلی می‌شود، ما با این چالش‌های فعلی رو به رو نشویم.

نصیرایی با اشاره به اینکه علاوه بر ضعف در مدیریت ما شاهد ضعف در توزیع نهاده‌های دامی در کشور نیز هستیم، بیان‌کرد: توزیع نهاده‌ها در کشور عادلانه نیست به گونه‌ای که دامدار ما نهاده یارانه‌ای را به اندازه یک سوم و یا نصف نیازش دریافت می‌کند و بعد به او گفته می‌شود تمام شده است.

وی افزود: اما از طرف دیگر همین نهاده با چند برابر قیمت و کیلویی ۶-۷ هزار تومان در بازار آزاد به وفور یافت می‌شود که این مسئله نشان از عدم توزیع عادلانه و نبود نظارت دقیق بر توزیع است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس با بیان اینکه شایسته نیست بعد از چندین سال کشاورز ما در حوزه تأمین نهاده خود با مشکل رو به رو باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه ورود پیدا کرده است.

نصیرایی اظهار کرد: در این راستا طرح سؤالی از وزیر جهاد کشاورزی با یک نگاه استانی در راستای علت کمبود نهاده‌های کشاورزی و دامی، چرایی عدم توزیع عادلانه آن و چرایی عدم برنامه‌ریزی در راستای تولید کشور در این حوزه برای بی‌نیازی از واردات کرده‌ام.

وی با بیان اینکه امیدواریم این ضعف‌ها به حدأقل برسد، بیان‌کرد: ما مشکلات جدی در این حوزه داریم که نشان از عدم هماهنگی بین دو دستگاه وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی است و من گلایه اصلی را از رئیس جمهور دارم.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: وقتی بین دو دستگاه و وزارتخانه ناهماهنگی وجود دارد، این وظیفه رئیس جمهور است که این نابسامانی را تدبیر کند.

کد خبر 5168993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha