۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

موقوفه بودن اراضی و نداشتن سند مشکل شهرک های صنعتی مازندران است

موقوفه بودن اراضی و نداشتن سند مشکل شهرک های صنعتی مازندران است

ساری- رئیس اتاق بازرگانی مازندران نداشتن سند و موقوفی بودن اراضی صنعتی را از چالش های مهم فراروی بخش خصوصی در استان بیان کرد و خواستار برنامه ریزی برای رفع ان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مهاجر ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات اقتصادی و بخش خصوصی استان با اشاره به مسائل فراروی بخش خصوصی نداشتن سند و موقوفه بودن اراضی صنعتی را از جمله چالش‌ها ذکر کرد و گفت: دهها جلسه برای حل این مشکلات تشکیل شد که تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

وی خواستار ورود سازمان بازرسی برای حل مشکلات مربوط به بخش خصوصی شد و گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار هستند که مشکلاتی را شاهد هستند.

وی با اشاره به اینکه نساجی به عنوان قطب اقتصادی مهم در استان به شمار می‌رود، گفت: عدم وحدت رویه بانک‌ها در سطح استان در زمینه عدم تملیک واحدها مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.

مهاجر یادآور شد: یکی از دغدغه‌های جدی حوزه کسب وکار تملیک واحدها توسط بانک‌ها بوده که باید نسبت به حل آن اقدام کرد.

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های جهش تولید در استان اظهار داشت: سعی کردیم از ظرفیت قانونی کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید با برگزاری ۶۵ جلسه برای گره گشایی از واحدهای تولیدی استفاده کردیم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳۰ واحد صنایع سلولزی در استان گفت: برای جلوگیری از خروج ارز و صیانت از جنگل‌های هیرکانی نیازمند توسعه زراعت چوب هستیم.

وی شمار آب بندان های را ۸۳۲ هکتار به مساحت ۱۷ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی نیز از ظرفیت‌های جهش تولید به شمار می‌رود.

کد خبر 5169340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha