۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴

طی سال ۹۹؛

۳۳ پرونده جرائم اقتصادی در خراسان شمالی تشکیل شده است

۳۳ پرونده جرائم اقتصادی در خراسان شمالی تشکیل شده است

بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از تشکیل ۳۳ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال و دستگیری ۳۹ نفر در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا مظاهری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به لزوم مراقبت بیشتر از فرزندان در چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها مردم را تشویق کنند تا در این روز در منزل خود بمانند تا اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از آغاز طرح نوروزی کنترل عبور و مرور خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و با متخلفان حادثه‌ساز به شدت برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به بیان آمار اقدامات سال جاری پرداخت و افزود: در سال ۹۶، ۶۳۶ هزار تماس تلفنی با ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۱۴۰ هزار مورد آن منجر به عملیات شده است.

مظاهری از تشکیل ۶۶ هزار فقره پرونده در این سال خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۹ هزار مورد مربوط به نزاع و درگیری بود که متأسفانه نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کاهش ۵۳ درصدی قتل در استان گفت: کاهش محسوسی در وقوع جرایم خشن و سرقت مسلحانه داشتیم به طوری که هیچ موردی از سرقت بانک و طلافروشی به ثبت نرسیده است.

وی از افزایش ۳۲ درصدی جعل و کلاهبرداری نیز خبر داد و اضافه کرد: ۸۰۰ مورد پرونده در این خصوص تشکیل شده که ۹۰ درصد آن منجر به کشف شده است و در این خصوص ۴۱۴ نفر دستگیر شده‌اند.

مظاهری بیان داشت: هزار و ۴۱۴ نفر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا دستگیر شده‌اند که میزان ارزش ریالی کالاهای آنها ۱۷۶ میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از تشکیل ۳۳ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال و دستگیری ۳۹ نفر خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۴ باند سرقت متلاشی شده است و در میزان دستگیری سارقان با ۲۰ درصد رشد مواجه هستیم.

وی افزود: در سال جاری سه تن مواد مخدر در استان کشف شده که حاکی از افزایش ۲۱ درصدی کشفیات می‌باشد؛ همچنین ۴۵ کیلوگرم مواد صنعتی کشف شده است.

مظاهری در انتها از دستگیری ۱۴۴ اراذل اوباش خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۲۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5169524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha