۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵

طی ۱۱ ماهه سال جاری صورت گرفته است؛

کمک به ازدواج ۷۱۰ نیازمند از سوی کمیته امداد قزوین

کمک به ازدواج ۷۱۰ نیازمند از سوی کمیته امداد قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۱۱ ماه سال جاری ۷۱۰ نوعروس و نو داماد از خدمات کمک هزینه ازدواج بهره مند شده اند که برای این امر بیش از پنج میلیارد تومان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین محمد صیادی بیان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی و محوری کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی برای ارتقای وضعیت خانواده است.

وی ادامه داد: در واقع باید گفت که بسترسازی‌های فرهنگی و اجتماعی زیرساخت خدمت رسانی در سایر بخش‌ها است چراکه اساس کار این نهاد کار فرهنگی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کمک به امر ازدواج فرزندان مددجو و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است تا بستر نظام اجتماعی سالم فراهم شود.

وی افزود: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۷۱۰ نوعروس و نو داماد از خدمات کمک هزینه ازدواج بهره مند شده‌اند که برای این امر بیش از پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

صیادی عنوان کرد: برای کمک به ازدواج مددجویان در مجموع بیش از بیش از پنج میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان پرداخت شده است اما با توجه به قیمت بالای کالاها، این رقم ناچیز است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های مختلف مردمی برای خدمت به محرومان استفاده کنیم تا فاصله کمک‌ها با نیاز محرومان را به حداقل برسانیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: کمک به ازدواج نیازمندان امری مهم است چراکه به توانمندی خانواده منجر می‌شود و توانمندسازی نیز قطع چرخه فقر را به دنبال دارد.

وی با اشاره به خدمات مختلف این نهاد به نیازمندان اظهارکرد: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۶۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار نفر سالمند، ۱۴ هزار نفر زن سرپرست خانوار و هشت هزار و ۵۱۹ نفر دانش آموز و دانشجو هستند.

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به نیازمندان و محرومان ارائه کنند.
 

کد خبر 5170252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha