۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۲۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تهیه بیش از ۴۰ کلیپ به منظور سفر مجازی در استان قزوین

تهیه بیش از ۴۰ کلیپ به منظور سفر مجازی در استان قزوین

قزوین- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قزوین گفت: بیش از ۴۰ کلیپ در راستای آشنایی با فضای تاریخی و گردشگری استان قزوین تهیه شده است که در ایام نوروز در فضای مجازی پخش خواهد شد.

نادر محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرایط بیماری کرونا در یک سال گذشته بیش از هر بخش دیگری به فعالان عرصه خدمات رسانه به خصوص آزانس های گردشگری و خدمات این بخش آسیب رسانده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیشتر مراکز گردشگری تعطیل بوده‌اند و یا با توجه به ضوابط به صورت محدود فعالیت داشته‌اند؛ با این حال اگر نگاهی به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این عرصه و سایر مشاغلی که امروز آزادی فعالیت دارند نگاه کنیم می‌بینیم که هتل‌ها و مراکز گردشگری به مراتب در رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی دقیق‌تر عمل کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با پیگیری‌های وزارت خانه مشاغل مرتبط با گردشگری در دسته یکم شغلی قرار گرفته‌اند و با رعایت شیوه نامه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

این مسئول اذعان کرد: امسال در استان قزوین و در سراسر کشور با توجه به حساسیت شرایط ویروس کرونا نمی‌توانیم مانند سال‌های گذشته به استقبال مهمانان نوروزی برویم با این حال در شرایط رنگ زرد سفر ممنوع نیست و برخی مکان‌های ما که در فضای باز قرار گرفته‌اند و نیز موزه‌های ما باز هستند و مادامی که در این رنگ بندی قرار داریم مشکلی برای فعالیت محدود نداریم ولی برخی تأسیسات دیگر مانند آب انبارها نمی‌توانند در این دوره زمانی و در این رنگ بندی باز باشند.

محمدی ابراز کرد: امسال نمی‌توانیم هم میهنانمان را برای بازدید از استان قزوین دعوت کنیم و نوروزگاه هم مانند روال سالهای گذشته نداریم، تنها یک نوروزگاه در محل دولتخانه صفوی برگزار می‌شود و ما هم در کنار سایر دوستان خواهان تمام شدن هر چه زودتر بیماری کرونا هستیم و تا آن زمان فعالیت‌ها را مانند گذشته دنبال نمی‌کنیم.

وی با اشاره به سفر مجازی و اشاعه این نگاه در ایام نوروز بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما از سال‌های گذشته نسبت به آن توجه ویژه ای داشته‌ایم موضوع سفرهای مجازی و معرفی مناطق دیدنی و گردشگری استان در قالب عکس و کلیپ بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: در همین راستا یک گروه فیلمسازی و تولید محتوا با سازمان همکاری کرده‌اند و بیش از ۴۰ کلیپ یک دقیقه‌ای تهیه شده است که در ایام نوروز در شبکه و فضای مجازی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین به نمایش در خواهد آمد، علاقه مندان می‌توانند با پیگیری این کلیپ‌ها و آشنایی با اماکن مختلف استان قزوین در آینده و با بهبود وضعیت به این محل‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 5171637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha