۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

شهدا کشور را از گذرگاه‌های سخت عبور دادند

شهدا کشور را از گذرگاه‌های سخت عبور دادند

کرج - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا امنیت را به جامعه بخشیدند، گفت: شهدا کشور را از گذرگاه‌های سخت عبور دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در گردهمایی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه انسان به اختیار برسد باید دانایی لازم داشته باشد و خداوند برای اینکه انسان مختار شود، تمام انبیا خود را برگزیده و این انسان‌های برگزیده برای آگاهی بخشی جامعه مبعوث به رسالت کرده است.

وی با بیان اینکه انبیا در شرایط گوناگون جامعه آگاهی لازم را به جامعه می‌دهند، تصریح کرد: ولو اینکه برای این آگاهی بخشی زیر سم اسبان قرار بگیرند و از دریا عبور کنند و برای گذراندن جامعه از حرکت سخت تکاملی باید سخت‌ترین امتحانات را بدهند تا آگاهی و شعور را در جامعه بسط و گسترش دهند تا انسان عاقل شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: انبیا سخت‌ترین امتحان را می‌دهند تا انسان‌ها با آگاهی و شعور در مسیر کار خیر قرار گرفته و به جامعه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از خیرات که کارکنان بنیاد شهید در قبال جامعه دارند خیر رسانی به جامعه است، خاطر نشان کرد: و این خیر رسانی به جامعه به کسانی که است که بزرگترین خدمت امنیتی، اجتماعی و سیاسی را به جامعه ارزانی کردند.

شکری با بیان اینکه خانواده معظم شهدا صبوری کردند و سخت‌ترین شرایط زندگی را با از دست دادن عزیز خود متحمل شدند، گفت: و گروهی از اینها برای این امنیت اجتماعی، سیاسی و ملی را به دست بیاورند و به جامعه به ارمغان بدهند، دچار قطع عضو و قطع نخاع شدند.

وی اظهار کرد: اگر واقعاً از عمق جان به خانواده معظم شهدا و جانبازان خیر رسانی کنید تازه در قبال آن حقوق دریافت می کنیا اما خدا بر خود تکلیف می‌کند تا خدمت رسانان به جامعه ایثارگری به خیر کثیر برسند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: باید افتخار کنیم در خدمت کسانی که هستیم تمام زندگی خود را در راه امنیت جامعه بخشیدند و ما در مقابل آنان این وظیفه را از عمق وجود بدون منت انجام دهیم.

وی با بیان اینکه جانباز قطع نخاع و زخم‌های بستر وی را مشاهده کنید، خواهیم فهمید که همین الان هم هزینه امنیت جامعه را می‌بخشند، تصریح کرد: نمونه دیگر آن همسر جوان شهید تا دیروز با تمام شفقت و عشق در کنار وی بود. اما در راه امنیت داخل یا خارج از منطقه به درجه رفیع شهادت رسیدند و تکلیف ما در برابر این زن جوان با چند فرزند بسیار سنگین است.

شکری با بیان اینکه ما در برابر انسان‌های بزرگی قرار دادیم که آزادی مطلق پیدا کردند و اجازه دادند همسر یا فرزند خود به جبهه بروند، گفت: اکنون سختی‌های روحی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارند و در بنیاد در قبال آنها یک رسالت تاریخی نه برای اشتغال خود، بلکه برای کمال انسانی خود داریم.

وی با بیان اینکه هر کار خیری برای جامعه انجام می‌دهیم به انسان بزرگی تبدیل می‌شویم، خاطر نشان کرد: و نمونه کامل آن ائمه اطهار (ع) کهف الحسین هستند و یک پناهگاه محکم برای تمام تاریکی‌ها می‌شود چرا که مؤمن نمی‌تواند پناهگاه انسان‌ها نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کمترین مؤمن کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند، ادامه داد: کسی که انفع الناس نباشد مؤمن نیست و اگر می‌خواهیم شیعه علی بن ابیطالب باشیم باید از همه بیشتر به مردم خیر برسانیم چرا که ائمه ما یاری رسان تمام فریادگران هستند.

وی با بیان اینکه باید در برابر دغدغه مشکلات مردم را داشته باشیم، اظهار کرد: باید بدانیم برای خیر رسانی به جامعه چقدر فعال هستیم و اگر این تفکر باشد که همگی باید پناهگاه یکدیگر باشیم، آن موقع منفعت طلبی شخصی باعث بروز بحران در جامعه نمی‌شود.

شکری بیان کرد: ملت ایران سختی‌های زیادی پشت سر گذراندند و حق شأن اینست بیشتر به آنها خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ روزی ۱۵۰ شهید در شهرها تشیع می‌شدند و قطار قطار مجروح و کانکس کانکس شهید می‌آوردند، متذکر شد: شهدا کشور را از گذرگاه‌های سخت عبور دادند و اگر نبودند، مشخص نبود امپریالیسم جهانی و مستکبرین جهانی چه بلائی بر سر کشور ما می‌آوردند.

کد خبر 5171793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha