۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

مقام یمنی:

ریاض بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به فرودگاه «صنعا» خسارت وارد کرده است

ریاض بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به فرودگاه «صنعا» خسارت وارد کرده است

یک مقام یمنی اعلام کرد که حملات مستقیم ائتلاف متجاوز سعودی به فرودگاه بین المللی «صنعاء» بیش از ۱۵۰ میلیون دلار خسارت به این فرودگاه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین‌المللی «صنعاء» یمن از خسارت‌های گسترده ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی به این فرودگاه خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: خسارت‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی فرودگاه صنعاء به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد. در همین حال، خسارت مالی ناشی از حملات مستقیم به فرودگاه بین‌المللی صنعاء بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است، ائتلاف متجاوز سعودی از ۹ آگوست سال ۲۰۱۶ ممنوعیت پرواز در فرودگاه صنعاء و تعطیلی آن را اعلام کرد و در طول شش سال گذشته چندین بار این فرودگاه را هدف حمله قرار داده است.

پیش از این مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» اعلام کرده بود: از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷ نفر به شهادت رسیده‌اند که در میان آنها نام قریب به ۴ هزار کودک یمنی به چشم می‌خورد.

مرکز مذکور همچنین عنوان کرده است که از زمان آغاز حملات سعودی به یمن تاکنون قریب به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تَن نیز به شدت مجروح شده‌اند که در میان آنها نام بیش از ۴ هزار کودک یمنی وجود دارد.

در بخش دیگری از گزارش مرکز «عین الانسانیه» آمده است که سعودی‌ها در طول این مدت ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۴ هزار و ۷۶۴ پل و جاده و ۳۰۷ نیروگاه برق را تخریب کردند. کما اینکه ۵۵۱ ایستگاه ارتباطی و ۲ هزار و ۲۲۸ مخزن آب را هدف قرار دادند.

کد خبر 5175150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha