۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴

استاندار البرز خبر داد؛

راه‌اندازی اولین کمپ معتادان متجاهر در البرز

راه‌اندازی اولین کمپ معتادان متجاهر در البرز

کرج - استاندار البرز از راه‌اندازی اولین کمپ معتادان متجاهر (ماده ۱۶) در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز الله شهبازی ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از روند اولین کمپ ماده ۱۶ در محمد شهر کرج که با حضور مسئولان رده‌بالای استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: البرز یکی از استان‌های فاقد کمپ ماده ۱۶ محسوب می‌شد.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی برای ایجاد کمپ ماده ۱۶ که محل نگه‌داری از آسیب‌دیدگان، معتادین و متجاهرین است انجام شده بود اما بنا به دلایلی این مهم به تأخیر افتاد.

استاندار البرز تصریح کرد: عزمی استانی در اواخر سال ۹۹ در البرز به عمل آمد و معطوف به آن شده که این کمپ هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌کل دادگستری، دادستان مرکز استان، نیروی انتظامی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) و سایر دستگاه‌های اجرایی به این نتیجه رسیدند تا کمپ ماده ۱۶ که از مطالبات مردمی است راه‌اندازی شود.

شهبازی گفت: در یک کار تیمی منسجم طی دو مرحله معتادین متجاهر جمع‌آوری شدند و کار غربالگری آنها نیز انجام شد که آماری که مسئولان انتظامی و امنیتی در بحث کاهش جرایم دادند، نتیجه‌بخش بود.

وی ادامه داد: بنابراین عزم ما جزم شد تا در منطقه محمد شهر کرج کمپ ماده ۱۶ جانمایی شود که در حال حاضر هرچه سریع‌تر برای پذیرش متجاهرین و معتادین آماده می‌شود.

کمپ اعتیاد تا پایان فرودین باید قابل بهره‌برداری شود

استاندار البرز اظهار کرد: سایر دستگاه‌های دیگر از جمله علوم پزشکی البرز، بهزیستی و شهرداری‌ها موظف شدند تا پایان فروردین ماه جاری اقدامات اولیه را انجام دهند که این کمپ به شکل نسبی قابل بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه سپاه استان البرز اقدامات و تجربه خوبی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور داشت، تصریح کرد: بر این اساس فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پذیرفت این مسئولیت اجتماعی را با کمک دستگاه‌های مرتبط به نتیجه برساند.

شهبازی با بیان اینکه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور در سطح ملی نیز همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند، متذکر شد: استان پرجمعیت البرز که حلقه اتصال ۱۴ استان کشور بوده و جمعیت حاشیه‌نشین زیادی به دلیل استقرار چهار زندان بزرگ دارد نیازمند ارتقای زیرساخت‌هاست، چراکه با این اقدامات اولیه نمی‌توانیم پاسخگوی مطالبات اجتماعی مردم باشیم.

کد خبر 5178156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha