۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۲۵

فرماندار خرمشهر:

خرمشهر پایلوت واکسیناسیون همگانی در خوزستان باشد

خرمشهر پایلوت واکسیناسیون همگانی در خوزستان باشد

خرمشهر- فرماندار خرمشهر گفت: با توجه به شرایط خرمشهر پیشنهاد می‌شود که واکسیناسیون همگانی به عنوان پایلوت در این شهرستان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا اظهار کرد: اگر واکسیناسیون عمومی در خرمشهر به عنوان پایلوت با موفقیت اجرا شود، می‌توان این موضوع را به کل کشور تعمیم داد.

وی افزود: اولویت نخست شهرستان خرمشهر، بهداشت است که باید بار تأمین سلامت مردم از دوش شبکه بهداشت برداشته شود و برای تحقق این امر باید برنامه‌ای تنظیم شود و همه دستگاه‌ها متولی مکلف به انجام وظایف خود هستند.

حیدری افزود: در طول مسیر آموختیم باید چه کنیم و برای ادامه مسیر باید نقشه راه تعریف کرد و هر هفته اهداف پایش شود.

فرماندار خرمشهر، بر لزوم مشارکت اجتماعی به ویژه بزرگان برای برون‌رفت از بحران کرونا تأکید کرد و گفت: محدودیت اجتماعی باید به صورت مستمر توسط بزرگان گوشزد شود و افراد صاحب منزله و مرجع در میان اقوام و عشایر باید بدانند که این مرجعیت برای آنها مسئولیت زا است.

وی، به جریان برگزاری مراسم عزاداری در خرمشهر که در فضای مجازی بازتاب وسیع داشت، اشاره کرد و از بازداشت ۳۰ نفر مربوط به این پرونده خبر داد.

وی ادامه داد: رغبت و رضایت در خصوص بازداشت هیچکس به علت رعایت نکردن قوانین مربوط به دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد اما با هر کسی هنجار شکنی کرده و یا با اسلحه قصد قدرت‌نمایی داشته باشد به عنوان مأمور قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی در رابطه به سیزدهم فرودین نیز خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از اجتماع شد و اظهار کرد: شهرداری شهرستان موظف است که در ۱۳ نوروز همچون سال گذشته عمل کرده و مانع از تجمع مردم در بوستان‌ها و اماکن عمومی شود.

کد خبر 5178259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha