۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک خبر داد؛

آماده باش ۱۵۰ نیروی عملیاتی در مناطق مختلف اراک

آماده باش ۱۵۰ نیروی عملیاتی در مناطق مختلف اراک

اراک- رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک با اشاره به اینکه امروز تاکنون حریقی در بوستان ها و پارک های شهر اراک گزارش نشده است، گفت: ۱۵۰ نیروی عملیاتی آتش نشانی در روز طبیعت آماده باش هستند.

آتش‌پاد دوم مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در دو حوزه اطفای حریق و امداد نجات شهرداری اراک همه روز در حال خدمت رسانی ۲۴ ساعته است و در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه خواهند رساند.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا استان و شهرستان اراک مبنی بر حضور و تجمع مردم در بوستان و پارک‌ها در روز ۱۳ فروردین ماه با این حال جهت پیشگیری بیشتر از وقوع حوادث و اقدام به موقع برای رفع حادثه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ۱۵۰ نیروی عملیاتی خود را در مناطق مخالف بویژه پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه شهر اراک مستقر کرده است تا در بروز حادثه به موقع نیروها وارد عمل شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد: علاوه بر استقرار نیروهای عملیاتی، چند اکیپ سیار خودرو و موتور سیکلت در حال گشت زنی در شهر اراک هستند و چناچه گزارشی اعلام شود به موقع در محل حادثه حضور خواهند یافت.

آقازیارتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وظیفه اطفای حریق در مراتع و طبیعت خارج از محدوده شهری اراک به عهده کیست؟ عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در این حوزه الزامی ندارد ولی با توجه به مصوبه شورای مدیریت بحران استان قرار بر این شد که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با هماهنگی واحدهای آتش نشانی خارج از محدوده شهری اراک وظیفه اطفای حریق در طبیعت را بر عهده بگیرند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک عنوان کرد: خوشبختانه امروز گزارشی حریقی در پارک‌ها، بوستان و طبیعت خارج از محدوده شهری اراک به ما گزارش نشده است و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده حریق گزارش آن را به سامانه ۱۲۵ دهند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ۲۴ ساعته پاسخگو شهروندان است و برای اینکه به موقع گزارش‌های حریق به دست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک برسد، ۱۰ نیرو برای پاسخگویی به این سامانه به کار گرفته شده است.

آقا زیارتی با اشاره به خدمات این سازمان در حوزه امداد و نجات گفت: در ایام نوروز سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در سه ورودی شهر اراک واقع در سه راه خمین، میدان فراهان و پارک کلاله ورودی شهرستان شازند خودروهای امداد و نجات خود را مستقر کرده است که در صورت بروز سانحه تصادف به موقع وارد عمل شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در پایان با اشاره حوادث ۲۴ ساعته که در شهر اراک به سازمان آتش نشانی گزارش شده است، گفت: روز گذشته گزارشی از آتش سوزی ضایعات و دو مورد تصادف در محور جاده خمین گزارش شد که خوشبختانه تلفات جانی این حوادث نداشت و امروز هم تا کنون فقط یک مورد گزارش تصادف نزدیک آرامستان اراک به ما اعلام شد که همکاران به موقع در محل حادثه حاضر و خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت.

کد خبر 5179437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha