۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۴۷

جان کری:

آمریکا به همکاری با چین در زمینه تغییرات آب و هوایی امیدوار است

آمریکا به همکاری با چین در زمینه تغییرات آب و هوایی امیدوار است

نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی، طی سخنانی گفت که علیرغم تمامی اختلافات موجود میان آمریکا و چین، واشنگتن به همکاری با پکن بر سر مسائل آب و هوایی امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان کری» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی، طی سخنانی گفت که علیرغم تمامی اختلافات موجود میان آمریکا و چین، واشنگتن به همکاری با پکن برای فائق آمدن بر مساله تغییرات آب و هوایی امیدوار است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت: امید ما این است که بتوانیم با چین به توافق برسیم. وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود در دوبی مطرح می‌کرد، تاکید کرد: رئیس جمهور بایدن به وضوح (این موضوع را) اعلام کرده و من نیز آشکارا بر آن تاکید کرده‌ام: هیچیک از موضوعات میان ما و چین – و مسائل موجود میان دو طرف – در گرو آنچه که باید در مورد آب و هوا انجام دهیم نبوده و یا درگیر با آن نیست.

لازم به ذکر است که چین پیشتر اعلام کرده بود تا سال ۲۰۶۰ تولیدات کربنی خود را به صفر خواهد رساند. این در حالیست که جو بایدن اعلام کرده این زمان باید مورد بازبینی قرار گرفته و بازه زمانی کوتاهتری برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 5180528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha