۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۵۷

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن آماده گفتگو با ایران پیرامون لغو تحریم‌ها است!

واشنگتن آماده گفتگو با ایران پیرامون لغو تحریم‌ها است!

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در سخنانی مدعی شد که واشنگتن آماده است تا در چارچوب برجام با ایران پیرامون لغو تحریم‌ها گفتگو کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری مدعی شد که ایالات متحده آماده است تا در چارچوب توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، با ایران پیرامون لغو تحریم‌ها گفتگو کند.

پرایس در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: «ما مطمئناً با رفتارها یا [اعطای] امتیازهای چندجانبه برای قرار دادن ایران در موقعیتی بهتر موافقت نخواهیم کرد. هدف ما در گفتگوهای وین فراهم کردن زمینه‌ای برای بازگشت دوجانبه به پایبندی [به برجام] است. قاعده اصلی همان است که امروز حاکم است- لغو محدود تحریم‌های هسته‌ای [ایران] در ازای محدودیت‌های دائمی و قابل راستی آزمایی بر برنامه هسته‌ای ایران».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر احتمال لغو تحریم‌های غیرهسته‌ای گفت که «تشریح جزئیات مربوط به این مواضع برعهده مذاکره کنندگان است».

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت: «هیئت آمریکایی در مذاکرات وین توسط رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران رهبری خواهد شد».

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه ایالات متحده نشست پیش رو را «گامی خوب و رو به جلو می‌داند» افزود: «ما مشکلات موجود را دست کم نمی‌گیریم و انتظار نداریم که مذاکرات فوراً به موفقیت بزرگی برسند، ما انتظار داریم که آنها دشوار باشند».

ند پرایس همچنین در مورد اهداف آمریکا در نشست آتی وین گفت که واشنگتن پیش بینی می‌کند محور این گفتگوها «موضوعاتی دربردارنده بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام و همچنین درک و تفسیری متقابل از جانب ایران و ایالات متحده باشد».

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود که ایالات متحده از نشست وین برای دستیابی به فهم و دریافتی بهتر از نحوه دستیابی به «پایبندی در مقابل پایبندی» استفاده می‌کند، اما واشنگتن «انتظار هیچ‌گونه پیشرفت فوری یا زودهنگامی را ندارد».

وی در ادامه گفت: «واشنگتن در حال حاضر انتظار انجام گفتگوهای مستقیم با ایران را ندارد، هرچند که ما همچنان از آن استقبال می‌کنیم. بنابراین باید ببینیم که امور چگونه پیش می‌رود».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همچنین از اقدام دولت پیشین آمریکا در خروج از برجام که به ادعای مقامات کاخ سفید، به کاهش زمان فرضی مورد نیاز برای ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران منتهی شد، انتقاد کرد.

گفتنی است که مقامات تهران چشم انداز گفتگوهای مستقیم با واشنگتن پیرامون توافق هسته‌ای را رد کرده و تأکید می‌کنند که دولت کنونی ایالات متحده با لغو تمام تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند ظرف مدت زمانی کمتر از یک روز بحث و جدل دیپلماتیک پیرامون برجام را حل و فصل کند.

کد خبر 5182203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      1 0
      سلام انشاالله همه کشورهای دنیا با هم دوست شوند احترام متقابل وصلح جهانی