۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴

طی ۲۴ ساعت گذشته؛

۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان شمالی بستری شدند

۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان شمالی بستری شدند

بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بستری ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: اکنون ۲۲۱ بیمار دارای علائم کرونا در سراسر استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد هاشمی ظهر چهار شنبه در گفتگوی خبری با شبکه اترک خراسان شمالی از شیوع گسترده کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته هیچ یک از بیماران کرونایی استان جان خود را از دست ندادند اما تعداد بیماران رو به صعود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: با بستری ۶۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۲۱ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: متأسفانه حساسیت مردم نسبت به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر شده و اگر همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود در هفته‌های آینده تعداد موارد بستری و مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

هاشمی در انتها به شیوع کرونای انگلیسی نیز اشاره داشت و گفت: این ویروس از فردی به فرد دیگر جهش پیدا کرده و ژنتیک آن تغییر می‌کند؛ همچنین رفتار این ویروس با انسان به گونه‌ای است که علائم بیماری را در افراد مختلف تغییر داده و نحوه و شدت انتقال و حتی مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

کد خبر 5183868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha