۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱

رئیس بسیج مداحان البرز خبر داد؛

برگزاری مسابقه مناجات و صلوات شعبانیه در البرز

برگزاری مسابقه مناجات و صلوات شعبانیه در البرز

کرج - رئیس بسیج مداحان استان البرز از برگزاری مسابقه مناجات و صلوات شعبانیه در این استان خبر داد.

ابراهیم نوروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ماه شعبان یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های قمری منسوب به پیامبر اکرم (ص) است که برخی از اعمال فضیلت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اعمال پرفضیلت در ماه شعبان فرستادن صلوات و درود بر پیامبر اکرم (ص) است، تصریح کرد: همچنین صلوات شعبانیه نشان‌دهنده محبت و دوست داشتن به حبیب خداست و موجب تقرب به رسول خدا (ص) می‌شود.

رئیس بسیج مداحان استان البرز بیان کرد: ثواب صلوات در ماه شعبان جایگاه ویژه‌ای در اعمال پرفضیلت ماه شعبان دارد و احادیث مختلفی در خصوص ثواب این عمل نیز بسیار ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) همچون کشتی نجاتی در موج‌های سهمگین روزگار هستند که هر کسی به آنها متمسک شود نجات پیدا می‌کند و هر کسی باقی بماند قطعاً غرق می‌شود.

نوروزی‌فر گفت: سازمان بسیج مداحان با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و شورای قرآنی شهرداری منطقه ۶ دو مسابقه برپا کرده است.

وی با بیان اینکه نخست در مسابقه کتبی فرازهایی از مناجات شعبانیه، اهمیت و شرح فرازها مد نظر قرار گرفته شده است، اظهار کرد: سؤالاتی طرح خواهد شد، علاقه‌مندان پاسخ سوالات را به صورت یک جواب ده‌رقمی به سامانه ۰۹۳۹۴۶۵۲۶۱۶ ارسال و به قید قرعه به ۱۲ نفر از کسانی که پاسخ صحیح داده‌اند مبالغ و هدایایی اهدا خواهد شد.

رئیس بسیج مداحان استان البرز بیان کرد: مهلت مسابقه تا دهم ماه مبارک رمضان است و نیمه ماه مبارک جوایز نفرات برتر تقدیم خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه شفاهی تصریح کرد: در این مسابقه فرازهایی از صلوات شعبانیه انتخاب می‌شود و در بخش خواهران و برادران مجزا فرازها به صورت کلیپ صوتی یا تصویری در ۱۲۰ ثانیه ضبط و شرکت‌کنندگان آثار خود را به شماره تلفن ۰۹۳۹۴۶۵۲۶۱۶ در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اجتماعی ارسال می‌شود.

نوروزی‌فر متذکر شد: در پانزدهم ماه مبارک رمضان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) جوایز نفرات برتر اهدا خواهد شد.

کد خبر 5183899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha