۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

استاندار خراسان شمالی:

فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی متناسب با نیاز استان نیرو تربیت کند

فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی متناسب با نیاز استان نیرو تربیت کند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نیروهای متخصص صنایع استان نباید از خارج استان تامین شوند، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نیروهایی متناسب با نیاز استان تربیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی روند اجرایی تفاهم نامه امضایی خراسان شمالی با معاونت علمی ریاست جمهوری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، از سفر معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به استان خبر داد و اظهار کرد: به زودی معاون وزیر کار در استان حضور خواهد یافت اما قبل از این سفر باید اقدامات این سازمان مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت آموزش و تأمین نیروی ماهر انسانی استان توسط فنی و حرفه‌ای گفت: با نیازسنجی آموزشی و تفکیک برش شهرستانی، متوجه خواهیم شد که خروجی دوره‌های آموزشی افراد متقاضی چه بوده است زیرا ملاک ما ورود افراد آموزش دیده به بازار کار است.

وی مبادله نیروی کار ماهر به کشورهای اطراف را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید بر مبنای همین نیازسنجی آموزشی بتوانیم نیروهای ماهر بیشتری را اعزام کنیم.

شجاعی خطاب به سازمان فنی و حرفه‌ای خواستار آموزش‌های متناسب با نیاز استان شد و بیان کرد: نباید صنایع بزرگ و متوسط ما به دنبال نیروی کار ماهر از سایر استان‌ها باشند بلکه باید این نیرو از استان تأمین شود.

کد خبر 5184590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha