۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵

با قرمز شدن قزوین در برابر ویروس کرونا؛

تخصیص ۸۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی در استان قزوین

تخصیص ۸۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هم اکنون ۴۶۶ نفر در استان به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و با توجه روند سریع شیوع، باید ۸۰۰ تخت بیمارستانی را به بیماران اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر پیمان نامدار بعد از ظهر پنجشنبه در هفتاد و دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به روند شیوع سریع پیک چهارم کرونا در استان قزوین اظهار کرد: به طور میانگین روزانه بین ۴ تا پنج نفر در استان قزوین در روزهای اخیر به دلیل ابتلاء به این ویروس فوت می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون ۴۶۶ نفر در استان قزوین به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و با توجه روند سریع شیوع بیماری باید ۸۰۰ تخت بیمارستانی را به بیماران اختصاص دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: امروز در حالی روزانه به طور میانگین ۱۱۰ بیمار را بستری می‌کنیم که تعداد ترخیصی های ما تنها ۳۰ نفر است و اگر سریع تصمیم نگیریم در ۱۰ روز آینده سیستم بهداشت و درمان استان پاسخگو نمی‌تواند باشد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی علاوه بر اینکه نیاز به تخت جدید داریم، ۱۵ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی نیز باید در اختیار سیستم بهداشت و درمان قرار بگیرد تا بتوانیم کمی اوضاع را مدیریت کنیم.

نامدار از راه اندازی بیمارستان صحرایی در بیمارستان ارتش خبر داد و گفت: تنها دلیل وضعیت ثابت در ماه‌های اخیر اجرای طرح شهید سلیمانی است و باید این طرح با قدرت استمرار داشته باشد تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به روند شیوع بیماری باید محدودیت‌های جدی برای صنوف و همه اقشار در نظر گرفته شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال سرسختانه محدودیت‌ها از بحران خارج شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان از ورود ۶ هزار دز واکسن به استان خبر داد و یادآور شد: تا به این لحظه ۸۵ درصد از جامعه هدف واکسینه شده‌اند و امیدواریم با راه اندازی خط تولید واکسن ایرانی هرچه سریع‌تر شاهد واکسیناسیون جامعه باشیم.

کد خبر 5184624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      0 0
      وقتی استاندار یه شهر میاد میگه اگه همه شهرها هم قرمز بشه باید همه بیان سره کار و دور کاری رو احمقانه میدونه تهش میشه همین
    • حجت قموشى IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 0
      بانكهاى پايين شهر مخصوصا بانك ملى شعبه منتظرى شلوغ است