۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

در آستانه ماه مبارک رمضان؛

پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلّی اندیشه‌ اسلامی درقرآن» برگزار می شود

پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلّی اندیشه‌ اسلامی درقرآن» برگزار می شود

قم- پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» به همّت مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در قم برگزار می‌شود.

این پویش ویژه‌ی ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ می‌باشد که از ۲۴ فروردین با بهره‌مندی از اساتید حوزه و پشتیبانی علمی و محتوایی در بستر فضای مجازی برگزار می‌گردد.

کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» مشتمل بر سلسله جلسات تفسیر موضوعی رهبر معظّم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ می‌باشد. رهبر معظم انقلاب، خود درباره‌ی مباحث این کتاب فرمودند: «بنده یک ماهِ رمضان در مسجد امام حسنِ مشهد سخنرانیِ مستمرّ سی‌جلسه‌ای داشتم. […] در آن سخنرانی‌ها راجع به توحید، امامت، ولایت، نبوّت و سایر مباحث اساسی بحث شده است که الان هم آنها را تأیید می‌کنم. اینها پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامی شش، هفت سال دیگر محقّق شود. می‌گفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد بشود، بالاخره پایه‌های فکری‌اش اینهاست. آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوانِ آن روز بود.»

علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره پویش، به لینک زیر مراجعه نمایند.‌

لینک پویش کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 

کد خبر 5186443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha