۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۵

استاندار ایلام:

تکمیل برج هنر استان ایلام در اولویت قرار می گیرد

تکمیل برج هنر استان ایلام در اولویت قرار می گیرد

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های متعدد هنری در استان، گفت: تکمیل برج هنر استان ایلام در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر یکشنبه در آیین پاسداشت هنرمند برتر سال انقلاب اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه هنر ایرانی همواره دو ویژگی عمده اثر گذاری و نوآوری را با خود یدک می‌کشد، اظهار کرد: ایرانی‌ها همواره اثرگذاری خاصی را در فرهنگ‌های مختلف داشتند حتی در جنگ‌هایی که فاتح بودند این اثر گذاری عشق دوستی و محبت بیشتر نمود پیدا می‌کند، غنای تاریخی ایران به گونه‌ای است که فرهنگ‌های مختلف را در خود جذب می‌کند.

وی ویژگی دیگر هنر ایرانی را نوآوری خواند و افزود: چه در قبل از اسلام و چه در بعد از اسلام اقوام مختلفی به ایران حمله کردند، اما هنر، فرهنگ و اندیشه ایرانی توانست با نوآوری آنها را مجذوب خود کند.

پیگیری تکمیل برج هنر استان ایلام

وی اظهار کرد: در سایه آزادی است که عدالت شکل گرفته و هیچ چیزی به اندازه هنر اثرگذار نخواهد بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه بسیاری از مسائل امروز با زبان هنر حل می‌شود، گفت: هیچ گفتمانی ارزشمندتر از هنر نمی‌تواند به رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کند، گاهی یک تصویر می‌تواند به اندازه چندین همایش تاثیرگذار باشد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، گفت: جا دارد از تلاش‌های همه اهالی فرهنگ و هنر استان تشکر کنم.

نوذری نقش هنرمندان را در توسعه استان مهم و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: اصحاب فرهنگ‌، هنرمندان، اصحاب رسانه و مطبوعات به عنوان خط مقدم توسعه فرهنگی و هنری می‌توانند در بسیاری از حوزه‌ها به ما کمک کنند چرا که نقش شما در توسعه استان بی نظیر است.

استاندار ایلام همچنین از پیگیری تکمیل برج هنر استان ایلام در دیدار فردا با وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

آمار بستری‌ها روز به روز در حال افزایش است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ فوتی ناشی از کرونا در این استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: متاسفانه وضعیت کرونا در این استان نامناسب و آمار بستری‌ها روز به روز در حال افزایش است، چنانچه با این روال پیش برویم ۱۰ روز دیگر بیمارستان‌های استان جایی برای پذیرش بیماران نخواهند داشت.

وی با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۹۰ درصد به ۵۸ درصد، گفت: برای پیشگیری و مبارزه با کرونا مردم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک را اولویت قرار دهند.

کد خبر 5186506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha