۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

رئیس سازمان صمت استان مرکزی عنوان کرد؛

توقف توزیع روغن نیمه جامد در شهرستان اراک

توقف توزیع روغن نیمه جامد در شهرستان اراک

اراک- رئیس سازمان صمت مرکزی با اشاره به تجمع شب گذشته مقابل یکی از مراکز توزیع روغن در اراک، گفت: توزیع روغن نیمه جامد متوقف شده و سهمیه اراک بین شهرستانهای دیگر استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر از اراک، سعید جعفری کرهرودی ظهر دوشنبه در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: برای ماه مبارک رمضان ۶۰۰ تن برنج هندی، ۵۰۰ تن شکر، ۵۰ تن گوشت گوساله، به استان اختصاص یافته است که ۲۴۸ تن برنج هندی در شهرستان اراک و ۳۵۵ تن به سایر شهرستان‌های استان، ۲۰۴ تن شکر در شهرستان اراک و ۲۹۶ تن در سایر شهرستان‌های استان و ۲۰ تن گوشت گوساله در شهرستان اراک و ۳۰ تن در سایر شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به مکاتبات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مبنی بر تخصیص ۲ هزار تن شکر و ۲ هزار تن برنج تایلندی به استان، گفت: خوشبختانه موافقت این امر صورت گرفته است و هم اکنون حواله‌های ۲ هزار تن شکر صادر و بخشی از مبلغ آن واریز شده است. از مجموع ۲ هزار تن شکر هزار تن آن به قسمت بسته بندی یک کیلوگرمی فرستاده و هزار تن آن برای تبدیل شدن به قند ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه این هزار تن شکر به کارخانه‌های بسته بندی منتقل نشده است، مقرر شد ۵۰۰ تن شکر از ذخایر استراتژیک استان توزیع شود تا با بسته بندی آن هزار تن شکر، ۵۰۰ تن آن جایگزین شکرهای ذخیره استراتژیک شود.

استان مرکزی در ماه مبارک رمضان مشکلی برای تأمین شکر ندارد

جعفری تصریح کرد: به نظر می‌رسد با اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر در ماه مبارک رمضان استان مشکلی در تأمین شکر نداشته باشد و علاوه بر آن ۲ هزار تن برنج تایلندی که به استان ارسال شود، مشکلی در بحث برنج نخواهیم داشت. علاوه بر ۲ هزار تن، ۳۰۰ تن برنج تایلندی نیز در حال ارسال است.

وی عنوان کرد: در مورد روغن ۴۲۰ تن روغن صنفی به استان تخصیص یافته است که ۱۷۵ تن آن مختص شهرستان اراک است و قرار است از فردا بخش عمده‌ای از این روغن به استان ارسال شود، علاوه بر آن ۲ هزار و ۲۳۵ تن روغن خانوار به استان اختصاص یافته است که این مقدار روغن از ۹ کارخانه از سراسر کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: از این ۹ کارخانه که روغن خانوار استان را تأمین می‌کنند ۵ کارخانه شرکت‌های پخشی هستند که خودشان کارخانه دارند، روغن تولید می‌کنند و داخل فروشگاه‌های خودشان توزیع می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۵۳۵ تن روغن خانوار استان، ۹۳۵ تن روغن پخت و پ، ۶۲۶ تن روغن سرخ کردنی و ۶۷۰ تن روغن نیمه جامد است که بخش عمده آنها وارد استان شده و در اختیار صنوف قرار می‌گیرد.

توقف توزیع روغن نیمه جامد در شهرستان اراک

وی با اشاره به تجمع شب گذشته مردم در یکی از شعب فروشگاه‌های افق کوروش در اراک، گفت: دلیل این تجمع توزیع روغن نیمه جامد برای اولین بار بود که این روغن تولید شرکت‌های وابسته به خود فروشگاه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: فروشگاه افق کوروش ۳۶ شعبه در استان مرکزی دارد که ۱۲ شعبه آن در شهر اراک فعال است، با توجه به عدم توزیع روغن نیمه جامد و تجمع شب گذشته جلوی درب یکی از شعب این فروشگاه، قرار بر این شد روغن نیمه جامد فعلاً در شعب افق کوروش در اراک توزیع نشود و سهمیه اراک نیز در سایر شهرستان استان توزیع شود.

جعفری با اشاره به ارسال نامه از سوی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور به استان با محوریت اقلام مربوط به ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: علاوه بر مواردی که در این نامه بیان شده است یکی از موارد مربوط به بحث خرما است که محوریت آن با انجمن خرمای ایران است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف بود به این انجمن مباشر معرفی کند که ما اتحادیه تعاون روستایی استان را به این انجمن برای خرید ۲۰ تن خرما در ماه مبارک رمضان معرفی کردیم.

قیمت زولبیا و بامیه ۱۱,۵۰۰ تومان اعلام شد

وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای نامه بحث زولبیا و بامیه است که نرخ هر کیلو از آن را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کردند و تاکید شده که استان‌ها شکر مورد نیاز را در اختیار این صنوف قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به ارسال نرخ نامه صنف زولبیا بامیه و حلیم فروشی‌های به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: قیمت‌های این نرخ نامه خیلی نامتعارف بود و قرار شد در کمیته تخصصی این نرخ نامه بررسی و مورد نظر کارشناسی قرار گیرد.

کد خبر 5187291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      زولبیا بامیه 11500 کجا داره اونوقت