۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷

رئیس علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

اجرای ۹۰ درصدی محدودیت‌های کرونایی در استان زنجان

اجرای ۹۰ درصدی محدودیت‌های کرونایی در استان زنجان

زنجان-رئیس علوم پزشکی استان زنجان از اجرای ۹۰ درصدی محدودیت‌های کرونایی در استان زنجان خبر داد و گفت: همچنان برخی از مشاغل محدودیت‌های کرونایی اعمال شده را رعایت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ظرفیت آی.‌سی.یو بیمارستان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در خصوص بیماری کرونا وضعیت نگران کننده‌ای دارد، افزود: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان به پایین‌تر از ۷۰ سال رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه عمده مبتلایان گروه میان‌سال و سالمند هستند، گفت: ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی است.

قزلباش از اجرای ۹۰ درصدی محدودیت‌های کرونایی در استان زنجان خبر داد و افزود: همچنان برخی از مشاغل گروهای ۲، ۳ و ۴ محدودیت‌های کرونایی اعمال شده را رعایت نمی‌کنند.

وی به کرونای انگلیسی اشاره کرد و افزود: اکنون ۸۰ درصد ویروس در حال گردش در جامعه، کرونای انگلیسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه قدرت شیوع بیماری کرونای انگلیسی بیش از ویروس کرونای چینی بوده و افراد جوان را درگیر می‌کند، ابراز داشت: افراد دارای علائم خفیف از جمله بدن درد، آبریزش بینی، تب خفیف، از دست دادن بویایی و غیره می‌توانند با مراقبت در منزل و رعایت موزاین بهداشتی دوران بیماری را سپری کنند.

قزلباش گفت: افراد دارای علائم شدید گوارشی، تنگی نفس، سرفه شدید و غیره به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشکان متخصص افراد نیازمند به مراقبت‌های ویژه در بیمارستان بستری خواهند شد.

وی از تامین داروهای مورد نیاز حتی داروهای تزریقی در موج چهارم بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و افزود: واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در استان آغاز شده و بر اساس اطلاعات گفته شده امیدواریم در آخر فصل بهار یا تابستان واکسیناسیون جمعی در کشور آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم پرهیز از دورهمی ها در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

کد خبر 5187543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha