۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵

مدیر کل حفظ آثار استان مرکزی خبر داد؛

تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی

تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی

اراک- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در ستاد گرامیداشت مناسب‌های دفاع مقدس و مقاومت ۴۰ هفته برنامه ریزی شده که برای هر مناسبت برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کریمی عصر دوشنبه در نخستین جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به نقش ویژه استان مرکزی در دفاع مقدس نیاز است این مناسبت‌ها به شکل بومی و استانی تبیین و گرامی داشته شود. دفاع مقدس مقطع درخشانی از حماسه سازی های ملت ایران است و به عنوان الگوی تمام عیار مبارزه علیه نظام سلطه و متجاوزان به حقوق ملت‌های مظلوم و راهی پرافتخار برای عدالت خواهان و مستضعفین جهان مطرح است.

وی افزود: دفاع مقدس همچون گنجی گران بها و تمام نشدنی در اختیار ملت ایران است و امروز باید هنر این را داشته باشیم و بتوانیم از این گنج گران بها برای نسل جوان به خوبی بهره برداری کنیم. البته در طی ۶ سال گذشته استان مرکزی در فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و طنین انداز کردن روحیه و تفکر دفاع مقدس پیشگام و پیشتاز بوده و اقدامات بزرگی انجام داده که مهمترین آن برگزاری کنگره شهدای استان و اجرای بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در سال ۹۸ بود.

کریمی خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ با توجه به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس استان مرکزی با تجربه موفق کنگره شهدا توانستیم در استان به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند و علیرغم محدودیت‌های کرونایی بیش از ۵ هزار برنامه شاخص در راستای چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امسال نیز با تجربه‌های موفقی که به دست آمده و ظرفیت‌های زیرساختی که به برکت کنگره شهدای استان در حوزه دفاع مقدس ایجاد شده «ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت» در سال ۱۴۰۰ در استان تشکیل شد.

کریمی بیان کرد: حفظ و نشر ارزش‌های ارزش‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی مهمترین هدف تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی است.

وی، تبیین اقتدار و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین نقش حماسی و وحدت اقشار، مذاهب، زنان، روحانیت و آحاد مردم در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ایادی منطقه‌ای آنها، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی و تأثیر آن در بیداری اسلامی و نهضت‌های مقاومت در سراسر جهان را، از مهمترین راهبردهای تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ بر شمرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به انتخاب شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» افزود: شعار سال دفاع مقدس «ما مقتدریم» است که تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی، رسانه‌ای و اجتماعی در راستای تبیین و تقویت این دو شعار مهم اجرایی خواهند شد.

کریمی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: متأسفانه شیوع بیماری کرونا محدودیت‌های زیادی برای برنامه‌ها در طی یکسال ایجاد کرده که امیدواریم با کنترل و ریشه کنی کامل این بیماری شرایط اجرای حضوری برنامه‌ها فراهم شود اما رعایت دقیق و حساسیت نسبت به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا یک اصل مهم است که همواره باید به آن توجه داشت.

وی خاطر نشان کرد: در ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت ۴۰ هفته برنامه ریزی شده که برای هر مناسبت برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته شده و با توجه به نقش ویژه استان مرکزی در دفاع مقدس نیاز است این مناسبت‌ها به شکل بومی استان تبیین و گرامی داشته شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت به ریاست استاندار مرکزی، دبیرکلی فرمانده سپاه روح الله، دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و عضویت سازمان‌ها، نهادها و ادارات مرتبط است که در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری فرمانده سپاه شهرستان است.

کد خبر 5187664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha