۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۲۰

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان:

۴۶۹۱ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا ثبت نام کردند

۴۶۹۱ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا ثبت نام کردند

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: برای ۷۶۴ روستا و رقابت برای تصاحب ۲۳۶۸ کرسی عضویت در شورای اسلامی روستاها در سطح استان ۴۶۹۱ نفر ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل استانداری زنجان، به تشکیل هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بررسی صلاحیت‌ها ابتدا در هیئت های اجرایی و سپس در هیئت های نظارت انجام و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت های اجرایی باید بر بررسی صلاحیت داوطلبان در مدت مقرر اقدام کنند، افزود: ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، هیئت های اجرایی و نظارت، چند وظیفه بر عهده دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: تبیین قانون، ثبت‌نام از داوطلبان، استعلام از مراجع چهار گانه، بررسی صلاحیت در هیئت های اجرایی و نظارت از جمله این وظایف است.

مرادی نافچی با بیان اینکه معیار تشکیل شورای اسلامی در روستاها، آخرین سرشماری در سال ۹۵ بوده است، تاکید کرد: اگر روستاهایی دارای بیش از ۲۰ خانوار باشند نیز طبق قانون، امکان ثبت‌نام از داوطلبان شورای اسلامی وجود ندارد.

وی به انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: در مجموع ۷۲۸ نفر برای این انتخابات در سطح استان ثبت‌نام کرده بودند که پس از بررسی در هیئت اجرایی، صلاحیت ۹۲.۵ درصد از داوطلبان تایید شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه صلاحیت ۶۷۳ نفر تایید شده است، گفت: بر اساس زمانبندی انجام‌شده تاکنون دو مرحله مهم انتخابات یعنی ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستا در استان انجام گرفته است.

مرادی نافچی ابراز داشت: ۲۲ فروردین‌ماه، آخرین مهلت ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستا بود.

وی با بیان اینکه در مجموع برای ۷۶۴ روستا و رقابت برای تصاحب ۲۳۶۸ کرسی عضویت در شورای اسلامی روستاها در سطح استان ۴۶۹۱ نفر ثبت‌نام کردند، یاد آور شد: استقبال داوطلبان نسبت به دوره پنجم ۸.۲ درصد رشد دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان به میانگین سنی، جنسیتی و گروه‌های فعالیت داوطلبان اشاره کرد و گفت: سه درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۹۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

مرادی نافچی با بیان اینکه ۴۹.۲ درصد از جمعیت ثبت‌نام‌کنندگان ۳۰ تا ۴۵ ساله هستند، گفت: به خود اختصاص داده‌اند، افزود: هفت درصد از مجموع ثبت‌نام کنندگان، دارای سوابق ایثارگری هستند و تحصیلات داوطلبان از مقطع ابتدایی تا مقطع دکتری است.

کد خبر 5187789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha