۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز:

بیش از یک میلیون البرزی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

بیش از یک میلیون البرزی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

کرج - معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: بیش از یک میلیون در این استان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای پایش بیماری کرونا غربالگری شدند.

ولی‌الله شادمان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی و حوزه عملکرد سپاه در همکاری با این طرح اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به صورت محله‌محور برای مقابله با ویروس کرونا و عواقب ناشی از آن با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج شروع به فعالیت کرد و دفاع زیستی را به دفاع مقدس پیوند زد.

وی در خصوص اقدامات متعدد این طرح از سوی سپاه استان البرز بیان کرد: در این طرح با به‌کارگیری ۴ هزار و ۲۳۵ نفر بسیجی در قالب ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در حوزه‌های نظارتی، مراقبتی، حمایتی، ره‌گیری و مراقبت اقدامات مختلفی صورت گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با زیر پوشش قرار دادن یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۶۰ نفر از جمعیت استان البرز با مراجعه به درب منازل و غربالگری مبتلایان به ویروس کرونا، اقدامات حمایتی، معیشتی و درمانی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح با به‌کارگیری ۱۲۰ نفر در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی ایفای نقش صورت گرفت.

راه‌اندازی پویش هر خانه یک پایگاه سلامت

وی در خصوص اقدامات دیگر سپاه البرز در قالب طرح شهید سلیمانی گفت: راه‌اندازی پویش هر خانه یک پایگاه سلامت و سلیمانی‌ها در بستر فضای مجازی صورت گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به تجلیل از کادر درمان به منظور ایجاد انرژی و انگیزه به این قشر فداکار و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: همچنین برگزاری مراسم درگذشتگان کرونایی که یک سال نتوانستند مراسم برگزار کنند با همکاری مساجد در زمانی که امکان برگزاری مراسم بود؟ این امر محقق شد.

وی بیان کرد: در ادامه طرح در گام پنجم برای کمک به کادر درمان با همکاری تمام خیرین، گروهای جهادی، نیروهای داوطلب مردمی و بسیجی در مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کردیم.

شادمان با بیان اینکه با تمام ظرفیت سپاه و بسیج بی‌هیچ منتی در خدمت مردم هستیم، تصریح کرد: بر خود، وظیفه و شرع انقلابی می‌دانیم، در صحنه خواهیم بود؛ به امید اینکه با استمداد از روح بلند مردمی و جهادی حاج قاسم سلیمانی که به عنوان یک مکتب است، بتوانیم این بحران را مهار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۹۶۱ نفر در قالب تیم‌های رصد و شناسایی تشکیل شدند که با مراجعه به درب منازل غربالگری و مبتلایان را شناسایی‌شده به مراکز بهداشت و شبکه‌های بهداشت معرفی کردند.

مشارکت از ۱۲۰ هزار البرز به عنوان سفیر سلامت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: با به‌کارگیری ۵۳۵ تیم حمایتی و ۵۰۸ تیم نظارتی کار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حمایت از مبتلایان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵۷ تیم پزشک، پرستار و بهیار در قالب طرح شهید سلیمانی به‌کارگیری شد، اظهار کرد: همچنین ۱۲۰ هزار و ۶۹۰ نفر از مردم و سرپرست خانواده‌ها به عنوان سفیر سلامت در این طرح مشارکت داشتند.

شادمان متذکر شد: ۱۲۰ پزشک، ۴۵۶ پرستار و ۲۸۸ بهورز برای مهار ویروس کرونا در این طرح مشارکت داشتند.

کد خبر 5188094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha