۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

۲۶ فروردین‌ماه:

وضعیت آموزش زبان فارسی در قرقیزستان بررسی می‌شود

وضعیت آموزش زبان فارسی در قرقیزستان بررسی می‌شود

وبینار «وضعیت آموزش زبان فارسی در قرقیزستان؛ مشکلات و راهکارها» (۲۶ فروردین‌ماه) با حضور اساتید دانشگاه‌های دولتی بیشکک، اوش و اسلاویانی قرقیزستان و علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه سلسله برنامه‌های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان، رایزنی فرهنگی کشومان وبینار «وضعیت آموزش زبان فارسی در قرقیزستان؛ مشکلات و راهکارها» روز پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ساعت ۱۲ به وقت ایران برگزار می‌کند.

در این نشست مجازی، پرویز قاسمی، رایزن فرهنگی ایران در بیشکک، دو تن از اساتید مرکر آزفای دانشگاه علامه طباطبایی و استادان زبان فارسی دانشگاه‌های دولتی بیشکک، اوش و اسلاویانی قرقیزستان سخنرانی خواهند کرد.

جایگاه زبان فارسی در جنوب قرقیزستان ـ اوش، روش‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی بیشکک، وضعیت زبان فارسی در دانشگاه اسلاویانی، سیر تحول اجتماعی و سبکی شعر فارسی از آغاز تا قرن ششم، گفتاری در آموزش دستور زبان فارسی، گزارشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک در زمینه زبان فارسی از جمله موضوعات مطروحه در این نشست است.

همچنین، مراسمی در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه دولتی بیشکک طی روز دوشنبه (۲۳ فروردین‌ماه) برگزار می‌شود و علاوه بر سخنرانی سفیر و رایزن فرهنگی ایران، پیام ویدئویی معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی و اعطای تقدیرنامه حداد عادل ریاست بنیاد سعدی به سه تن از فعالان برگزیده در حوزه ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی قرقیزستان در دستور کار قرار دارد.

در ادامه سلسله برنامه‌های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان، ویدیو کلیپی با عنوان «مرکز ایرانشناسی فردوسی نمادی از همکاری‌های فرهنگی ایران و قرقیزستان» در روز چهارشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) همراه با سخنرانی رایزن فرهنگی کشورمان در بیشکک پخش می‌شود.

تجهیز مرکز ایرانشناسی فردوسی به آثار و منابع ایرانی به زبان روسی بنیاد ابن سینا مسکو، نمایش مستندی از اولین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان، نشست با استادان و مدرسان زبان فارسی دانشگاه‌ها و مدارس جمهوری قرقیزستان به میزبانی سفارت کشورمان، بازگشایی مرکز ایرانشناسی فردوسی در کتابخانه ملی قرقیزستان، رونمایی کتاب نسخه‌های خطی فارسی در آکادمی ملی علوم قرقیزستان از دیگر برنامه‌های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان است.

کد خبر 5188130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha