۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

طی روزهای آتی انجام می شود؛

سفر هیات امنیتی سودانی به رژیم صهیونیستی

سفر هیات امنیتی سودانی به رژیم صهیونیستی

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از سفر قریب الوقوع یک هیات امنیتی سودانی به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، رسانه های رژیم صهیونیستی از سفر قریب الوقوع هیات سودانی به این رژیم خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: پس از لغو قانون تحریم اسرائیل توسط سودان، این روزها تماس هایی در حال انجام است تا در آینده نزدیک ، سفر هیئت امنیتی سودانی به تل آویو انجام گیرد.

دولت انتقالی سودان، هفته گذشته، لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۵۸ را تصویب کرد و انتظار می رود که لغو نهایی آن در نشست مشترک شورای حاکمیت و دولت سودان انجام گیرد.

در ماه ژانویه گذشته، یک هیئت صهیونیست با ریاست الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به سودان سفر کرد؛ جایی که اعضای این هیات با مقامات سودانی از جمله عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت دیدار کردند.

 این در حالی است که شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که هیاتی سودانی به ریاست عمر الشیخ، رئیس تیم تقویت توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی با یوسی داگان، رئیس هیات شورای شهرک‌سازی شومرون که شامل ۳۰ شهرک در شمال کرانه باختری است، در یک کشور عربی دیدار کرده است.

طبق این گزارش در این دیدار درباره مسائل مشترک از جمله مسائل اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

این شبکه عبری همچنین گزارش داد که در این دیدار همچنین یک توافق اقتصادی به امضای دو طرف رسید.

هیات سودانی و هیات رژیم صهیونیستی در جریان این دیدار درباره همکاری و تشکیل یک تیم کاری مشترک برای ایجاد پروژه‌های اقتصادی در زمینه‌های کشاورزی، زیرساخت‌ها و دارو توافق کردند.

داگان در این دیدار گفت که شهرک‌های صهیونیست نشین از مهمترین مراکز تجاری بوده و صدها میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) کالا به جهان صادر می‌کنند.

عمر الشیخ نیز درباره داگان گفت: تحت تأثیر اقدامات داگان که دوستار صلح است، قرار گرفتیم و امیدواریم که به زودی او را در خارطوم ملاقات کنیم. امروز یک روز ویژه برای حمایت از صلح و عادی سازی روابط است.

کد خبر 5188374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha