۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵

استاندار سمنان:

واحدهای متخلف حوزه محدودیت کرونا در استان سمنان پلمب می‌شوند

واحدهای متخلف حوزه محدودیت کرونا در استان سمنان پلمب می‌شوند

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه واحدهای متخلف حوزه محدودیت‌های کرونایی پلمب خواهند شد، گفت: نقض دستوالعمل‌های صادره، تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان، با بیان اینکه واحدهای صنفی و سوپر مارکت‌ها که بر اساس رنگ‌بندی شیوع کرونا در استان سمنان باز هستند در صورت تخلف و نقض دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس، پلمپ می‌شوند، بیان کرد: وضعیت کشور کماکان از نظر شیوع کرونا ویروس نگران کننده است و شیب شیوع این ویروس صعودی است.

وی افزود: استان سمنان هم از نظر وضعیت شیوع کرونا ویروس، روند صعودی دارد اگرچه به نسبت دیگر استان‌های کشور شیب شیوع این بیماری کمتر است که این امر به دلیل آن است که استان سمنان دیرتر از دیگر استان‌ها وارد پیک جدید شیوع کرونا شد و روند شیوع کرونا در استان در هفته‌های آینده افزایشی خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه هنوز به پیک قبلی شیوع کرونا در استان سمنان نرسیدیم و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پیک گذشته نرسیم، ابراز کرد: رعایت دستورالعمل بهداشتی تنها راهکار مقابله با تداوم شیوع کرونا در استان است.

آشناگر با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وظیفه همگانی است و توقع داریم در بحث رعایت دستورالعمل‌ها، دستگاه‌های اجرایی با جدیت پای کار باشند، تاکید کرد: در وضعیت قرمز کرونایی در ادارات ضروری تا ۵۰ درصد کارکنان به دورکاری بروند و باید این کار اتفاق بیفتد و در صورت انجام نشدن دورکاری در ادارات، مسئولیت شیوع این ویروس در اداره برعهده مدیر مجموعه است.

وی افزود: تیم بازرسی باید حضور بیشتری در واحدهای صنفی مجاز به فعالیت بر اساس رنگ بندی کرونایی داشته باشند و باید تخلف‌ها در واحدهای صنفی متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ثبت و در چارچوب قانون با اصناف متخلف برخورد شود و همچنین نیروی انتظامی حتماً تردد درون و برون شهری را کنترل کند و در بحث تردد شبانه نظارت‌ها افزایش یابد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه گزارش شده است که برخی از مشاغل گروه یک که در مناطق وضعیت رنگ بندی قرمز باز هستند دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که باید به این واحدها تذکر داده شود، بیان داشت: هشدار داده شود که اگر سوپر مارکت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس را رعایت نکنند به طور حتم پلمب می‌شوند.

کد خبر 5191390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha