۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

بازتاب گزارش مهر؛

مدعی العموم به مساله مافیای مرغ در کرمان ورود کرد

مدعی العموم به مساله مافیای مرغ در کرمان ورود کرد

کرمان - دادستان مرکز استان کرمان گفت: با توجه به مشکلات مردم کرمان در زمینه تأمین مایحتاج عمومی مردم از جمله مرغ در بازار، این دادستانی از باب رعایت حقوق مردم به این مبحث ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال انتشار گزارش‌های سلسله وار در خبرگزاری مهر در خصوص وضعیت مرغ در کرمان که آخرین آن در ۲۹ فروردین ماه جاری با تیتر «توزیع مرغ روی خط قرمز کرونا / گرانی افسار گسیخته ادامه دارد» منتشر شد، حالا مدعی العموم به مساله مافیای مرغ ورود کرده است.

طبق اعلام روابط عمومی دادگستری کرمان، دادخدا سالاری در این خصوص گفت: با تشکیل پرونده در معاونت حقوق عامه دادسرای مرکز استان تعدادی از دست‌اندرکاران صنعت مرغ و مسئولین اداره ذیربط استان به دادسرا احضار و یک نفر از متهمان اصلی و محوری در زمینه تهیه و توزیع مرغ با توجه به ادله و شواهد و تحقیقات میدانی به عمل آمده به اتهام اخلال در نظام تولید و توزیع مایحتاج عمومی مردم از طریق گرانفروشی؛ احتکار و ایجاد انحصار به استناد بند «ب» ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی بازداشت شد.

وی ادامه داد: در همین رابطه چندین متهم دیگر نیز به همین اتهام احضار و قانون در خصوص آنان در آینده اعمال و اجرا خواهد شد.

دادستان کرمان با اشاره به احضار برخی مدیران دولتی و مسئولین ذیربط در زمینه مدیریت امر تولید و توزیع مایحتاج عمومی مردم از جمله مرغ افزود: تعدادی از مسئولان در این رابطه احضار شده‌اند که با توجه به میزان نقش آنان در کمبود مایحتاج عمومی مردم از باب کم‌کاری اهمال و ترک فعل در خصوص احضار شدگان اتخاذ تصمیم قضائی صورت خواهد گرفت و کوچک‌ترین قصوری در این شرایط جنگ اقتصادی از مسئولان پذیرفته و قابل قبول نخواهد بود.

سالاری تصریح کرد: مدعی العموم به عنوان نماینده جامعه و مردم، باز خواست از مسئولیان کم کار و بی انگیزه را وظیفه خود فرض و در این رابطه با تمام قوا برای استیفای حقوق مردم حرکت خواهد کرد.

دادستان کرمان در پایان اضافه کرد: حرکتی که در جهت مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی برای تأمین مایحتاج مردم در معاونت عامه دادسرای مرکز استان شروع شده است با تمام قوا ادامه دارد و هرگز متوقف نخواهد شد و به اخلالگران هشدار داده می‌شود سرنوشت مشابهی در انتظار همه کسانی است که به قیمت گرسنگی مردم زر اندوزی را پیشه خود ساخته‌اند.

ودر این مسیر هیچ خللی به وجود نخواهد آمد و این حرکت تا زمان تأمین مایحتاج مردم تا حد امکان ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5194463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مردم دوست IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 0
      به نام خدا سلام. مرغداری توری . سالن. سنتی در اطراف شهرهای بزرگ دایر گردد. نیاز برآورده می شود. در نهایت هم چاره ای جز این نخواهد بود. حتی کشورهای خیلی خیلی پیشرفته همین برنامه رو دارند. غذای عالی و سالم . موفق باشین.یا علی مدد.سپاس