۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۱۸

دادستان پیشوا خبر داد؛

اعلام جرم علیه برهم زنندگان بهداشت عمومی جامعه در پیشوا

اعلام جرم علیه برهم زنندگان بهداشت عمومی جامعه در پیشوا

پیشوا- دادستان پیشوا از اعلام جرم علیه برهم زنندگان بهداشت عمومی جامعه در این شهرستان خبر داد و گفت: بانیان برگزاری مراسم در حرم موسی بن جعفر(ع) پیشوا مورد تعقیب قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طهماسبی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و همه کسانی که در عرصه بهداشت و درمان فعالیت دارند و برای تأمین سلامتی مردم با ویروس کرونا مقابله می‌کنند اظهار داشت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود جرم محسوب شده و مجرم به مجازاتی تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان پیشوا از تشکیل پرونده برای کسانی که در این شرایط حاد کرونایی، بهداشت عمومی را مورد تهدید قرار دهند خبر داد و گفت: در این شرایط، برپایی هر گونه مراسم، تجمعات و دورهمی‌ها ممنوع بوده و دستگاه قضائی با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

دادستان پیشوا افزود: با توجه به شیوع کرونا که سلامت جامعه و خانواده‌ها را تهدید می‌کند، برای حمایت از کادر درمانی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید ماندن در خانه به عنوان اصل مهمی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در نظر گرفته شود و اکنون به همراهی و همکاری بیش از پیش مردم بستگی دارد.

طهماسبی به تهدیدکنندگان سلامت مردم به ویژه در برپایی مراسم ختم در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی (ع) هشدار داد و عنوان داشت: با کسانی که در این شرایط حاد کرونایی، بهداشت عمومی را در پیشوا مورد تهدید قرار دهند برخورد قضائی می‌کنیم و بانیان برگزاری مراسم امروز در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی با اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5195543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha