۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹

از محل عواید موقوفات انجام شد؛

اجرای رزمایش ضیافت الهی و توزیع کمک مومنانه در نوشهر

اجرای رزمایش ضیافت الهی و توزیع کمک مومنانه در نوشهر

نوشهر- رزمایش ضیافت الهی از محل اجرای نیات واقفان و عواید موقوفات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در نوشهر اجرا شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری در حاشیه رزمایش کمک مومنانه در امامزاده محمد (ع) نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از عملکردهای فاخر اوقاف در ماه رمضان، رزمایش ضیافت الهی است، افزود: اوقاف از محل موقوفات و درآمدها برابر نیات واقفان خیراندیش کمک‌هایی را در سطح استان بین نیازمندان در قالب طرح افق و ضیافت الهی توزیع می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: طرح ضیافت الهی در تمامی شهرها از جمله نوشهر انجام شد و پیش بینی می‌شود در ماه رمضان ۱۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شود.

وی با اظهار اینکه بسته‌های معیشتی کمک‌های مومنانه طرح ضیافت از محل عوائد موقوفات تهیه شده است، گفت: ارزش ریالی هر سبد معیشتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

حجت الاسلام حیدری با عنوان اینکه در ماه رمضان به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی، برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا نشد، اظهار داشت: امیدواریم با بهتر شدن شرایط در نیمه دوم شاهد اجرای برنامه‌ها باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر نیز با بیان اینکه ماه رمضان ماه انفاق و ایثار است، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر به منظور صیانت از اجرای نیات واقفین خیراندیش و جلوگیری از پراکندگی در اجرا و جهت دهی به نحوه و مصرف و هزینه کرد عوائد حاصله از درآمد موقوفات متصرفی مرتبط با نیات تعزیه داری، روضه خوانی و اطعام مرتبط با ماه مبارک رمضان اقدام به برپایی رزمایش ضیافت الهی کرده است.

ابراهیم مشایخ افزود: با توجه به اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در برگزاری مراسم‌ها در مساجد و بقاع متبرکه با عنوان طرح رزمایش ضیافت الهی با رویکرد تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته غذایی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان از محل عوائد موقوفه مرحوم آقامیرزا حسن خان اقتدار الممالک در بین مجاورین بقاع متبرکه و حاشیه شده اقدام شده است.

مشایخ تصریح کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفین و همچنین روحیه مواسات، همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم درآمد اجرا شده است.

کد خبر 5196745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha