۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸

در نشست امروز آسه‌آن توافق شد؛

راه‌حل ۵ بندی برای پایان دادن به بحران در میانمار

راه‌حل ۵ بندی برای پایان دادن به بحران در میانمار

رهبران کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) امروز پیرامون راه حلی ۵ بندی برای اتمام بحران ناشی از کودتا در میانمار به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبران کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) امروز شنبه پیرامون راه حلی ۵ بندی در راستای پایان دادن به بحران ناشی از کودتا در میانمار به توافق رسیدند.

منابع دیپلماتیک آگاه در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که این راه حل ۵ بندی، آغاز گفتگوها میان طرفین درگیر و خاتمه یافتن خشونت در میانمار را دربر می گیرد.

علاوه بر این، اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه به میانمار، آزاد شدن زندانیان سیاسی و انتصاب نماینده ویژه آسه‌آن در امور بحران میانمار، سه بند دیگر این راه‌حل هستند.

در این نشست که به میزبانی کشور اندونزی و در شهر جاکارتا برگزار شد، «مینگ آنگ هلاینگ» رئیس دولت کودتای میانمار نیز حضور یافت.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی پس از پایان این نشست گفت که دموکراسی باید به میانمار بازگردد و خشونت علیه شهروندان خاتمه یابد.

به گزارش رسانه‌های اندونزی، در این جلسه سران ۷ کشور عضو آ سه آن به جز فیلیپین، لائوس و تایلند حضور یافته بودند.

در این جلسه که ریاست دوره‌ای آن را «حسن البولکیاه» سلطان برونئی برعهده داشت، ژنرال مین اونگ هلاینگ رهبر دولت نظامی میانمار، «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور و «محی‌الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی، «لی هَسین لونگ» نخست‌وزیر سنگاپور، «فام مین چین» نخست‌وزیر ویتنام و «هون سن» نخست‌وزیر کامبوج شرکت کردند.

این درحالی است که تایلند، لائوس و فیلیپین در سطح وزرای خارجه در این نشست حضور یافتند.

کد خبر 5196774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha