۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا قزوین:

همکاری بازاریان در کنترل ویروس کرونا ضروری است

همکاری بازاریان در کنترل ویروس کرونا ضروری است

قزوین-فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونای قزوین گفت: بیشترین نقش را در کاهش بیماری کویید ۱۹، فعالیت کسبه و بازار دارد، چون بازار، نبض تجمعات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان که در محوطه استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون ۲ شهرستان البرز و آوج در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های قزوین، تاکستان، آبیک و بوئین زهرا همچنان در وضعیت قرمز کرونایی واقع شده‌اند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا قزوین با بیان اینکه شهرستان‌های قزوین و تاکستان نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند، افزود: اصناف، بازاریان و مشاغل گروه ۲، سه و چهار در شهرستان‌های البرز و آوج می‌توانند فعال باشند اما در سایر شهرستان‌ها هنوز محدودیت‌ها وجود دارد.

این مسؤول با قدردانی از همکاری اصناف و بازاریان در مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد بازار و کسبه همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته و گاهی خودجوش برای مقابله با این ویروس نقش آفرینی کرده‌اند و امیدواریم در ادامه هم همکاری آنها را شاهد باشیم.

حبیبی گفت: بیشترین نقش را در کاهش بیماری کویید ۱۹، فعالیت کسبه و بازار دارد، چون بازار، نبض تجمع بوده و همکاری آنها در کنترل و مدیریت کرونا ضروری است.

وی یاد آور شد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی استان مراسم شب‌های قدر در همه نقاط استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تنها در فضای باز و حداکثر در ۲ ساعت برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوط نظارت لازم را در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های برگزاری این مراسم معنوی داشته باشند.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم از تجمع در پارک‌ها و بوستان‌ها که بسیار خطرناک است، پرهیز کنند، زیرا حضور و تجمع در این فضاها شیوع ویروس را چند برابر می‌کند.

حبیبی با بیان اینکه اهداکنندگان خون از طرح تردد شبانه مستثنی هستند، خاطر نشان کرد: افرادی که در شب‌های قدر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند، نگران طرح محدودیت تردد شبانه نباشند، زیرا با هماهنگی‌های صورت گرفته، خودروی آنها جریمه نخواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان از امروز، گفت: تزریق واکسن کرونا تنها میزان شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد و همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم الزامی است.

وی با بیان اینکه کمیته واکسیناسیون در استان شتاب خوبی گرفته است، اظهار کرد: در طول ۱۴ ماه گذشته با شیوع کرونا یک هزار و ۵۳۰ نفر براثر ابتلاء به این ویروس در استان فوت کردند که بیشترین جامعه آمار فوتی‌ها در استان افراد بالای ۶۰ سال هستند.

حبیبی با بیان اینکه توزیع و تزریق واکسیناسیون در سطح استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ صورت می‌گیرد، افزود: هیچ سایت و مکانی برای ثبت نام واکسن کرونا وجود ندارد و موضوع ثبت نام همگانی برای تزریق واکسن کرونا از طریق دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ملی، رسانه‌های گروهی یا پیامک، اطلاع رسانی می‌شود.
 

کد خبر 5199282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha