۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱

تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد

تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد

میناب - رئیس جمهوری در شصت و پنجمین پویش هر هفته الف- ب- ایران دستور افتتاح سد سرنی میناب واقع در شرق هرمزگان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رضوی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح تصفیه خانه سد سرنی در میناب گفت: «تصفیه‌خانه سرنی»، یکی از پروژه‌های مهم ملی و آخرین بخش از «طرح سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه‌خانه» بوده که برای احداث آن، مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال و ۱۵ میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.

رضوی افزود: این طرح با هدف تامین و ارتقای کمی و کیفی آب شرب منطقه احداث شده و با اتمام عملیات اجرایی آن، هم‌اکنون آب تصفیه‌شده جهت مصارف مردم منطقه آماده تحویل شده است.

وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه که در شهرستان میناب واقع شده، دو مترمکعب بر ثانیه ظرفیت دارد و شامل فرآیندهای اصلی هوادهی، زلال‌سازی، فیلتراسیون، کلراسیون و شناورسازی هوای محلول (Dissolved Air Flotation) است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: طرح یاد شده پنجاهمین تصفیه خانه ایجاد شده هزینه شد در دولت تدبیر و امید است که در سه بخش از سال ۹۶ تا کنون به انجام رسیده است.

رضوی یاد آور شد: اولین بخش سد سرنی و خط انتقال آن در سال ۹۶ بود، سال ۹۸ ساخت تصفیه‌خانه آغاز شد و هم اکنون بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی برای این طرح در مجموع ۱۶۱ میلیون یورو برای هر سه بخش از تسهیلات بانک توسعه اسلامی هزینه شد که ۱۵ میلیون یورو معادل چهار هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال به ساخت تصفیه خانه اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت با افتتاح این طرح هرمزگان از معدود استان‌های کشور خواهد بود که از سه منبع آب زیرزمینی دریا و آبهای سطحی برای تامین آب آن استفاده می شود.

این تصفیه خانه برای مصرف شرب جمعیت افزون بر ۸۶۴ هزار نفر پیش بینی شده و شهرستان میناب با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بعد از بندرعباس در شرق استان هرمزگان شده است.

کد خبر 5200775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha