۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اعلام کرد؛

وضعیت نامطلوب اشتغال مددجویان زندان‌های استان مرکزی

وضعیت نامطلوب اشتغال مددجویان زندان‌های استان مرکزی

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت اشتغال مددجویان زندان‌های استان مرکزی مطلوب نیست، گفت: اشتغال زایی خانواده زندانیان باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان و پیامدهای معنوی و اجتماعی این ماه شریف که انفاق و دستگیری از نیازمندان در آن موج می‌زند، عنوان کرد: امیدوارم که بتوانیم با تمسک جستن به سیره و روش ائمه اطهار (ع)، در کار سازمانی خود در بنیاد تعاون زندانیان که کمک به زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان است، گام‌های مفید و ماندگاری برداریم.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان است که امام حسن مجتبی (ع) دو بار تمام اموال خود را در راه کمک به مستمندان بخشید و سه بار نصف اموال خود را بخشید و حمایت‌های زیادی از نیازمندان داشت. دادگستری استان مرکزی و دستگاه‌های تابعه آن امروز وظیفه دارد تنها بیت‌المال را در مسیر درست خود که همان کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان است به درستی سوق دهد که محقق شدن این امر مهم نیازمند وقت گذاری مؤثر برای هرچه بهتر اقدام کردن در این راه است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: اکتفا نکردن به ارتقا آمار اشتغال‌زایی برای مددجویان و حمایت از خانواده‌های آنها و موفقیت‌های موجود چیزی است که همیشه باید مدنظر اعضا بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی باشد چراکه راضی شدن به این اقدامات فعلی، ما را از رسیدن به اهداف بلند و متعالی بازمی‌دارد.

وضعیت اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده آنها در استان مرکزی مطلوب نیست

موسوی با اشاره به اینکه استان مرکزی یک قطب صنعتی در کشور محسوب می‌شود و به لحاظ اشتغال‌زایی رتبه‌های بالایی در ایران دارد، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های کار بسیار قابل توجهی است که با توجه به این اوصاف، به نظر بنده وضعیت اشتغال مددجویان در این استان مطلوب نیست که می‌طلبد هم بنیاد تعاون و اداره کل زندان‌های استان و هم دستگاه قضائی استان مرکزی با ایجاد یک تعامل مناسب به کمک این قشر نیازمند و شاید فراموش شده بشتابند.

وی گفت: در دوران زعامت آیت‌الله رئیسی یک انقلابی در حوزه زندان، زندانبانی و آزادی زندانیان و توجه به خانواده‌های آنان و رعایت حقوق شهروندی زندانیان انجام گرفته است که در طول دوران جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است ولی نباید از این مهم غافل شد که راه‌های نرفته زیادی وجود دارد و هنوز تا رسیدن به افق فکری ریاست قوه قضائیه فاصله زیادی وجود دارد که تحقق آن نیازمند تلاش‌های جهادی و انقلابی مدیران در این عرصه است.

فلسفه اشتغال و کارآفرینی برای زندانی، اصلاح و بازپروری است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: فلسفه اشتغال و کارآفرینی برای زندانی، اصلاح و بازپروری زندانی است و ما باید آن بخشی از وجدان اخلاقی و شخصیت اجتماعی و حقیقی فرد که فرو ریخته است را در این دوران اصلاح کنیم تا با سلامت به جامعه برگردد و البته خود فرد مددجو در شکل‌گیری آن بیشترین نقش را خواهد داشت و می‌بایست بیشترین همراهی و همکاری را داشته باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه اولویت‌بندی در اشتغال زندانیان بسیار امر مهمی است، گفت: توجه به شخصیت و نظم و انضباط مددجویان در طول دوران تحمل حبس باید مدنظر مسئولین امر قرار گیرد تا این امکان برای کسانی که استحقاق دریافت شغل را دارند فراهم شود و زمانی که مددجو مشغول به کار شد نظارت بر رفتار و کار او همچنان ادامه داشته باشد و چنانچه کار خود را به نحو احسن انجام داد، حقوق و دستمزد وی به‌موقع و به‌صورت کامل پرداخت شود.

وی ادامه داد: توجه به خانواده‌های مددجویان که به ناچار بی‌سرپرست هستند در بحث اشتغال‌زایی مهم است چراکه وقتی خانواده‌ای نان‌آور خود را از دست می‌دهد بسترهای فسادزا در آن خانواده افزایش می‌یابد که این امر باید با حمایت‌های بنیاد تعاون زندانیان، مدیریت شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان از اعضای هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی خواست نسبت به تجهیز و به‌روزرسانی ابزار، وسایل و تجهیزات کارگاه‌های آموزشی و فراهم کردن مواد اولیه آن‌ها در زندان‌های استان اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 5202695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha