۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۴۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

طرح «مصلحین و حکمین قرآنی» در مساجد کرمان اجرا می‌شود

طرح «مصلحین و حکمین قرآنی» در مساجد کرمان اجرا می‌شود

کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان از اجرای طرح «مصلحین و حکمین قرآنی» در مساجد کرمان خبر داد.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح «مصلحین و حکمین قرآنی» در مساجد کرمان گفت: این طرح که بانی آن معاونت پیشگیری قوه قضائیه است در آن به روحانیون، قاریان و معتمدین محل آموزش‌های لازم داده می‌شود و بر این اساس پرونده‌های افراد قبل از ارجاع به دادگاه به افراد آموزش داده ارجاع می‌دهند تا از این طریق حل و فصل شوند.

وی با بیان این مطلب که مکان رسیدگی به پرونده این افراد، مسجد است، تصریح کرد: مبنا و هدف این طرح، استفاده از مصالحه، ریش سفیدی و استفاده از معتمدین محل برای حل پرونده‌ها است تا از این طریق مشکلات برطرف و پای افراد به دادگاه باز نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح در تمامی شهرستان‌های استان پایه ریزی شده و مساجد موردنظر نیز مشخص شده است، اظهار کرد: نکته مهم در این طرح این است که در حل و فصل پرونده افراد، هیچگونه حکمی صادر نمی‌شود و به این صورت شانیت قضائی ندارد.

حجت الاسلام حقانی با بیان این مطلب که انتخاب و ارجاع پرونده با تشخیص و تأیید دادگاه است، عنوان کرد: یکی دیگر از نکات مهم این طرح اعتماد مردم محل به افراد آموزش دیده این طرح است که خود مردم به این افراد رجوع کرده و تقاضای حل و فصل مسئله خود را داشته باشند.

کد خبر 5204655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha