۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴

یک کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با مهر عنوان کرد؛

حافظان در ارائه زیبایی‌های قرآنی از هیچ تلاشی دریغ نکنند

حافظان در ارائه زیبایی‌های قرآنی از هیچ تلاشی دریغ نکنند

شیراز- یک کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد که حافظان در ارائه زیبایی‌های قرآنی از هیچ تلاشی نباید دریغ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در دنیا چیزی بالاتر از فضیلت قرآن نیست، زیرا این گنجینه معنوی برترین و بالاترین هدیه حضرت احدیّت به بندگانش و حفظ این کتاب آسمانی توفیق بی بدلیلی است.

در این مسیر، داشتن آمادگی لازم، لیاقت، سعادت از مؤلفه‌هایی است که باعث می‌شود، خداوند توفیق گام نهادن در این راه را به فردی عنایت کند و چه سعادتمند است کسی که پس از حفظ این آیات وحی سر رشته خود را گم نکند.

در سلسه گزارش‌های قرآنی خبرگزاری مهر و اشاره به اهمیت قرآن در زندگی و همچنین فضیلت آن در ماه مبارک رمضان یکی از حافظان مطرح استان فارس اهل خنج در جنوب این استان میهمان گفتگوی رمضانیه خبرگزاری مهر شد.

محمد صدیقی کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز با ۴۵ سال سن کار حفظ کلام سراسر نورانی آیات قرآن کریم را از ۱۹ سالگی آغاز و در مدت دو سال بطور کامل حفظ کرده است.

وی جذابیت و اعجاز کلام الله خداوند را انگیزه اصلی اش برای حفظ قرآن می‌داند.

محمد صدیقی حفظ کامل قرآن را در شعبه حفظ مدرسه علوم دینی امام شافعی شهرستان اوز دانست و افزود: کار حفظ قرآن در مدرسه علوم دینی امام شافعی و با مدیریت استاد شیخ صالح انصاری زیر نظر استاد حافظ عبدالحلیم حفظ کردم.

او که متولد روستای کاریان شهرستان خنج و فرزند شیخ عبدالخالق عبدالرحمن صدیقی است، از دیگر دلایل گرایش خود به سمت آیات قرآن را تشویق والدین خود نیز دانست.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی دانشگاه شیراز با اشاره به گستردگی فعالیت‌های قرآنی در محل زادگاه خود، بیان داشت: خدا را شکر فعالیت‌های قرآنی شهرستان خنج همانند دیگر شهرهای اهل سنت بسیار گسترده و با استقبال پر شور مردم مواجه شده است، به صورتی که در هر محله‌ای کلاس‌ها و مکتب‌های قرآنی دایر است.

محمد صدیقی که دارای کارشناسی علوم قرآن و قرآئت های دهگانه از دانشکده علوم قرآن مدینه منوره و همچنین قواعد تجوید را نزد استاد سید احمد یگانه قلاتی آموخته است، ادامه داد: هم اکنون مدیریت مؤسسه فرهنگی قرآنی دارالسلام شهرستان خنج را بر عهده دارم، این مؤسسه در زمینه آموزش قرائت مفاهیم حفظ، احکام و ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت دارد.

این حافظ و فعال علوم قرآنی تاکید کرد: حفظ قرآن بزرگترین کمک در راستای تدبر و به کارگیری هر چه بهتر آموزه‌های قرآنی می‌باشد.

صدیقی ادامه داد: سزاوار است حافظان قرآن با بهره گیری از این موهبت الهی هر چه بیشتر با قرآن مأنوس شوند و در ارائه زیبایی‌های قرآنی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

از نظر او دلگرم کننده ترین آیه قرآن یکی از آیات سوره طور، وَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ فَإِنَّکَ بِأَعْیُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ حِینَ تَقُومُ وَمِنَ اللَّیْلِ فَسَبِّحْهُ وَإِدْبَارَ النُّجُومِ دانست.

او انس با قرآن و تسلط بر آموزه‌های دینی جهت به کارگیری بهتر آن به عنوان راهکاری برای زندگی بهتر در سوره هود عنوان کرد.

محمد صدیقی تنها سرگرمی خود به جز فعالیت‌های مذهبی را ورزش دانست.

کارشناس علوم قرآنی دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از شرکت در مسابقات کشوری حفظ کامل قرآن توسط اداره اوقاف گفت که در این دوره موفق به کسب رتبه برتر و اخذ مدرک شده است.

این حافظ کل قرآن کریم که صوت و لحن قرآن را از آموزه‌های استاد غلامحسین شاه میوه اصفهانی آموخته است، اضافه کرد: داوری حفظ قرآن را هم زیر نظر استاد امیر آقایی به پایان رسانده ام.

شهرستان خُنج یکی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس است که دارای جمعیتی برابر ۴۱٬۳۵۹ نفر می‌باشد.

کد خبر 5205137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha