۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

پنجره مهر؛

رونمایی از «پرده عشاق» ویژه شهدای مدافع حرم در آمل

 رونمایی از «پرده عشاق» ویژه شهدای مدافع حرم در آمل

آمل- نخستین پرده نقالی شهدای مدافع حرم همزمان با سالروز شهادت شهدای مدافع خان طومان با همت یکی از نقالان آملی رونمایی و اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رونمایی از پرده عشاق برای شهدای مدافع حرم خان طومان سوریه با عنوان پرده عشاق با همت جواد آقاپور نقال خوان آملی گرد آوری و در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع رونمایی شد.

جواد آقاپور، مجری نخستین پرده نقالی شهدای مدافع حرم شهرستان آمل، در این باره گفت، که این اقدام برای نخستین بار در سطح مازندران و در وصف شهدا انجام شده و درنوع خود جالب و خوشبختانه برای مردم نیز جذابیت نیز داشت.

وی ادامه داد: تا پیش ازاین بیشتر نقالی‌ها و پرده خوانی‌ها مربوط به روایتگری های افسانه‌ای ازجمله شاهنامه خوانی وداستان های حماسی و ملی ونیز حماسه کربلا بوده و در وصف ایثارگری‌ها و رشادهای شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و وطن پرده خوانی انجام نشده بود.

آقاپور ابراز امیدواری کرد که این اقدام در راستای ترویج فرهنگ وشهادت وایثاگری های جوانان برومند مازندران که در دفاع ازحریم اهل بیت و نیز کشور از جان و خانواده خود گذشتند، در قاب هنر بتوان برای نسل جوان جامعه فرهنگ سازی کرد.

این نقال مطرح آملی، در پرده عشاق، بیش از ۳۰ داستان به محوریت «شهدای مدافعان حرم، مدافعان امنیت، مدافعان سلامت و مادران شهدای گرانقدر» را روایتگری می‌کند.

شهرستان آمل در دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه ۸ شهید تقدیم کرده است.

کد خبر 5205760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بنده خدا IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      0 0
      بسم رب الشهداء، بسیار عالی، مقبول درگاه الهی، انشاءالله با سیدالشهدا علیه السلام محشور شوید