۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲

رئیس فدراسیون بسکتبال خبر داد

سه تیم بسکتبال اروپایی در راه ایران/ ژاپن حریف تدارکاتی

سه تیم بسکتبال اروپایی در راه ایران/ ژاپن حریف تدارکاتی

آمل- رئیس فدراسیون بسکتبال، از برنامه‌های پیش رو تیم ملی بسکتبال ایران ازجمله بازی‌های دوستانه با تیم‌های آسیا و حضور ۳ تیم مطرح اروپایی در تهران پیش از حضور دربازی‌های المپیک خبر داد.

رامین طباطبایی در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال جوانان ۲۰۲۴ ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اردوی آماده سازی تیم ملی از اردیبهشت برای حضور در مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ در تهران برپا خواهد شد.

وی افزود: البته تیم ملی پیش از اعزام مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در کشور اردن، روزهای ۱۷ و۱۸ خرداد به کشور لبنان سفر و دو بازی دوستانه با تیم ملی این کشور برگزار خواهد کرد.

وی اضافه کرد، که تیم ملی پس از بازی با لبنان، مستقیم از این کشور به کشور اردن سفر تا یک هفته پیش از شروع بازی‌های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در کشور تمرینات خود را دنبال کند.

ژاپن حریف تدارکاتی قبل از المپیک

رئیس فدراسیون بسکتبال، همچنین با اشاره به اینکه تیم ملی ۴ روز پس از بازگشت از مسابقات انتخابی کاپ آسیا باید در تورنمنت کشور ژاپن شرکت کند، گفت، این بازی به دعوت کشور ژاپن از تیم ملی بسکتبال ایران بوده که برگزار خواهد شد.

طباطبایی اضافه کرد، قطعاً بازی در این کشور و تیم‌هایی که شرکت خواهند داشت، در راستای آماده سازی تیم ملی در راه المپیک کمک زیادی خواهد کرد.

سه تیم اروپایی در راه ایران

وی همچنین از تلاش‌های جدی فدراسیون بسکتبال برای دعوت از سه تیم مطرح اروپایی برای بازی دوستانه باتیم ملی بزرگسالان درتهران خبر داد و گفت، تمام تلاش فدراسیون بر این هست که این بازی‌ها در ایران برگزار شود و در تهران میزبان حریفان اروپایی باشیم.

وی اضافه کرد، که هنوز اسامی تیم‌ها کاملاً قطعی نشده و پس از قطعی شدن حضور آنها درتهران اعلام خواهیم کرد.

شارژ مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از فدارسیون بسکتبال

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین از حمایت‌های مالی وزارت ورزش وکمیته ملی المپیک از این فدراسیون در راستای آماده سازی تیم ملی برای حضوری بهتر دربازی‌های المپیک وانتخابی کاپ آسیا قدردانی کرد و گفت، انتظار هم برهمین بوده که حداقل درشش ماهه اول سال فدراسیون درگیر بازی‌های ملی وآماده سازی المپیک هست و پس از آن در شش ماهه دوم سال مسابقات لیگ شروع که عملاً بازی‌های ملی تعطیل خواهد بود.

طباطبایی افزود: تیم ملی بسکتبال ایران پس از بازی‌های المپیک، باید در انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ آماده شود و اینکه در شهریورماه تیم ملی نوجوانان ایران میزبان مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.

کد خبر 5208973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha