۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳

معاون فرهنگی وزارت علوم:

توانمندسازی دانشجویان رویکرد اصلی وزارت علوم است

توانمندسازی دانشجویان رویکرد اصلی وزارت علوم است

ساری- معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به فعالیت شش هزار و ۷۰۰ کانون فرهنگی دانشجویی در کشور گفت: توانمندسازی دانشجویان رویکرد اصلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا غفاری عصر یکشنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اثرگذاری کانون‌های فرهنگی دانشجویی اظهار داشت: مراکز علمی و دانشگاهی مبنا و موتور محرکه توسعه کشور به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف و کارهای پژوهشی بهره گیری کرد، توانمندسازی دانشجویان را رویکرد اصلی وزارت علوم بیان کرد و گفت: مهارت آموزی متناسب باید نیاز کار باید در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

غفاری با اظهار اینکه جامعه‌ای موفق است که ازداشته های متنوع علمی در بخش‌های مختلف بهره گیرد، افزود: سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی با شرکت در جشنواره مختلف متجلی می‌شود.

ابراهیم صالحی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز با اشاره به فعالیت ۱۷۶ دانشکده و آموزشگاه وابسته به فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۰ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی تحت پوشش مشغول تحصیل هستند.

وی شمار دختران دانشجو را ۳۸ درصد بیان کرد و گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند.

صالحی توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان را رویکرد اصلی بیان کرد و گفت: در کنار مهارت آموزی باید به جنبه‌های زیباشناختی نیز در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه شود.

وی نقش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و بهبود فضای کسب و کار مهم برشمرد.

در این مراسم از ۱۱۲ اثر برتر دانشجویی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، دینی و اجتماعی دانشگاهی تقدیر شد.

کد خبر 5213490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha