۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در امر بیماریابی هوشمند است

زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در امر بیماریابی هوشمند است

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در امر بیماریابی هوشمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان در محل استانداری زنجان، گفت: طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، این استان در موضوع بیماریابی هوشمند کرونا در سطح کشور پیشرو است.

وی با بیان اینکه رویکرد قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان زنجان رصد دقیق وضعیت سالمندان، حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا و آگاهی بخشی به خانواده‌ها برای محفاظت از سالمندان است، اظهار کرد: بیماریابی هوشمند در راستای طرح شهید سلیمانی موجب اجرای مطلوب این طرح شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان بر لزوم ضرورت برگزاری منظم جلسات کمیته‌ها تاکید کرد و گفت: باید نتایج مصوبات عملیاتی بوده و مصوبات ستاد ملی و استانی عملیاتی و طرح ویژه‌های مطرح شده در این جلسه اجرا شود.

مرادی نافچی تاکید کرد: در ساماندهی حوزه سالمندان پنج محور به عنوان رویکرد اصلی قرارگاه لحاظ شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روسای کمیته‌های ستاد با رویکرد جامع نگرانه و بهره گیری مبتنی بر سیاست گذاری و برنامه ریزی، مداخلات و بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت موجود در حوزه ساماندهی امور سالمندان به نحو مطلوبی فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: نباید نگاه دستگاهی و بخشی به این موضوع باشد.

مرادی نافچی بیان اینکه بخشی از سالمندان نیاز به حمایت ویژه دارند، گفت: دستگاه‌های حمایتی در این خصوص اقدامات لازم به ویژه رفع مشکلات معیشتی را مد نظر قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تصریح کرد: برای خدمات رسانی مطلوب به سالمندان باید مکانیزم غیر حضوری به صورت جدی‌تر دنبال شود.

مرادی نافچی تصریح کرد: ارائه خدمات غیر حضوری در ساماندهی امور سالمندان مورد توجه است، افزود: باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی نسبت به امور سالمندان بین بخشی نبوده و برای تامین سلامت جامعه سالمندی از همه امکانات استفاده شود.

وی بر لزوم ضرورت ادامه بیماریابی هوشمند در استان تاکید کرد و گفت: هر چه بیماریابی دقیق‌تر باشد از ورود به پیک پنجم جلوگیری می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و افزود: این طرح به خوبی در استان در حال اجرا است.

مرادی نافچی یاد آور شد: بسترها و امکانات اجرای این طرح باید از سوی مدیران اجرایی استان تامین شده و مدیران باید همکاری لازم را برای اجرای این طرح انجام دهند.

وی ادامه داد: زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در امر بیماریابی هوشمند بوده و همچنان قرارگاه سردار سلیمانی و بسیج سپاه، جمعیت هلال‌احمر، فرمانداران و مراکز بهداشت و درمان، مداخله بموقع و جدی را انجام دهند.

کد خبر 5214185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha