۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۹

طی سال گذشته صورت گرفت؛

بهره‌مندی زندانیان تحت پوشش کمیته امداد از تسهیلات اشتغالزایی

بهره‌مندی زندانیان تحت پوشش کمیته امداد از تسهیلات اشتغالزایی

قزوین-معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته ۷۷ خانواده زندانی از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شده اند که این امر در استقلال معیشتی و کاهش نیاز آنها موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) محمد صیادی در نشست مشترک مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین بیان کرد: در راستای استقرار عدالت و افزایش اثربخشی به خانواده زندانی تعامل با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی همکاری داریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کنار ارائه خدمت به خانواده زندانیان، شرایط آنها را نیز به طور شایسته مورد توجه قرار دهیم تا بستر رفع مشکلات و ارتقا زمینه زندگی آنها فراهم شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی سال ۱۳۹۹ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به هزار و۳۶۸ خانواده زندانی خدمت ارائه کرده است.

وی افزود: سال گذشته ۷۷ خانواده زندانی از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شده‌اند که این امر در استقلال معیشتی و کاهش نیاز آنها به کمک دیگران بسیار مؤثر است.

صیادی اضافه کرد: ۶ مورد کاریابی، ۲۵۲ مورد وام‌های کارگشایی، ۴۱ مورد تسهیلات ودیعه مسکن، ۲۳ کمک هزینه تعمیرات مسکن، تأمین ۳۶ لوازم منزل و پرداخت ۲۶۷ کمک اجاره مسکن از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۳ دانش آموز و ۹ دانشجو از خدمت کمک شهریه و سایر خدمات تحصیلی و فرهنگی بهره مند شده‌اند و با تأمین ۲۴۰ تبلت و گوشی هوشمند، این دانش آموزان در کلاس‌های مجازی حاضر شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ارائه ۱۲۰ مشاوره، پرداخت ۲۷ مورد کمک هزنیه درمان و ارائه هشت مورد کمک جهیزیه از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف خانواده زندانیان است.

وی یادآورشد: هدف و نیت ما از این همکاری رسیدن به خدمات اثربخش است چراکه تلاش می‌کنیم تا اجرای قانون برای یک نفر موجب آسیب‌های دیگر در جامعه نشود.

کد خبر 5217310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha