۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۷

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

بانوان در تمام ادوار آزمون‌های قرآنی، حضور بیشتری داشته‌اند

بانوان در تمام ادوار آزمون‌های قرآنی، حضور بیشتری داشته‌اند

حجت الاسلام اخوان گفت: در ۱۵ دوره گذشته آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی، حضور خانم‌ها همواره بیشتر از آقایان بود و در این دوره نیز تعداد شرکت کنندگان خانم، بیشتر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» صبح جمعه ۳۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» که قبل از برگزاری این آزمون در دانشگاه علم و صنعت حضور داشت با اشاره به حضور بیشتر خانم‌ها در این آزمون اظهار داشت: در ۱۵ دوره گذشته این آزمون، حضور خانم‌ها همواره بیشتر از آقایان بوده است این در حالی است که امسال در بخش برادران ما شاهد رشد ۱۲ درصدی به‌ویژه در قسمت حفظ قرآن بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد ظرفیت خوبی در حوزه قرآنی در کشور هستیم و سازمان دارالقرآن هم تلاش می‌کند که از حافظان قرآن در فضای تدریس حفظ قرآن و معلم قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی خود استفاده کند که البته نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تری در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به آزمون تخصصی حفظ قرآن و آزمون حفظ عمومی قرآن، ابراز امیدواری کرد و گفت: در چند سال آینده آمارهای بیشتری از حافظان قرآن را در سامانه مختلف دارالقرآن شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر «گفتمان حفظ قرآن» و تقویت این امر در کشور، شور و شوق داوطلبان در این آزمون را ستودنی اعلام کرد و خبر داد: این آزمون با رعایت کامل تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ با اشاره به حضور فعال نوجوانان در این آزمون گفت: اینجا سن و مقطع تحصیلی مهم نیست آنچه مهم است حافظ قرآن است و خوشبختانه نوجوانان زیادی در این آزمون شرکت کردند و معتقدم این ظرفیت قرآنی برای خانواده‌ها؛ ظرفیت مناسبی است چراکه گرفتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای نوجوانی که حتی هنوز دیپلم خود را هم نگرفته است یک فرصت عالی محسوب می‌شود که به برکت قرآن ایجادشده است.

کد خبر 5217389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      0 0
      مدارکی که اعطا میشه به نظر من نشاندهنده یادگیری قرآن نیست و فقط زر و زیور دنیاست.قرآن برای تجمل و کسب درآمد نیست بلکه برای ایمان آوردن و مطیع فرمان خدا شدن هست.