۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷

استاندار گیلان:

بسترهای حضور پرشور رأی اولی ها در انتخابات فراهم شود

بسترهای حضور پرشور رأی اولی ها در انتخابات فراهم شود

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه حضور و مشارکت حداکثری مهم ترین اولویت در انتخابات پیش رو است، گفت: بسترهای حضور پرشور رأی اولی ها در انتخابات فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، اظهار کرد: نسل امروز بیش از گذشته، نیاز به معرفی آرمان‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت دارند.

وی بر لزوم تبیین مفاهیمی همچون شهادت، ایثار و فداکاری برای دانش‌آموزان تأکید و تصریح کرد: یکی از راه‌های فهم بیشتر این مفاهیم، مطالعه دقیق زندگی و سیره شهداست و خوشبختانه متولیان امر تعلیم و تربیت با اقدامات اثرگذار، به این موضوع اهتمام ویژه دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دوران تحصیل در مدرسه در شکل گیری شخصیت فردی افراد تأثیرگذار است، گفت: دوران دفاع مقدس نیز یک مدرسه بود که ارزش‌های والایی را به ما آموخت و باید این درس‌ها را به نسل‌هایی که آن دوران را درک نکرده‌اند، با ظرافت منتقل کنیم.

وی به شیوع کرونا و تغییر روش‌های آموزشی در مدارس اشاره و با بیان اینکه دومین سال تحصیلی کرونایی مدارس در روزهای پایانی خود قرار دارد، اضافه کرد: حفظ سلامت دانش آموزان مهم‌ترین و اصلی ترین اولویت است.

زارع با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با مصوبه ستاد ملی کرونا، ادامه داد: رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیر، معلم و دانش آموزان باید به صورت جدی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه این موجب کاهش نگرانی والدین و دانش آموزان می‌شود، افزود: در این مسیر نظارت‌های سختگیرانه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأمین سلامت دانش آموزان را نیازمند مشارکت خانواده‌ها و همکاری آنان با اولیا مدارس می‌دانم.

زارع همچنین به ایجاد آسیب‌های روحی ناشی از کرونا و ضرورت برنامه ریزی مدون برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بعد از پایان امتحانات سال تحصیلی تأکید کرد و گفت: تولید برنامه‌های متنوع و مفرح و استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در خرداد ماه، اضافه کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات مورد انتظار رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، بزرگان نظام و دلسوزان انقلاب اسلامی است و در این راستا باید بستر شورآفرینی رأی اولی‌ها و حضور جوانان فراهم شود.

کد خبر 5218594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha