۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷

مهر گزارش می‌دهد؛

غیبت مرغ در بازار اصفهان / هیچکس گردن نمی‌گیرد

غیبت مرغ در بازار اصفهان / هیچکس گردن نمی‌گیرد

اصفهان – غیبت مرغ دوباره در بازار اصفهان تکرار شد و این در حالی است که هیچ مسئولی پاسخگوی چرایی کاهش این کالای اساسی در بازار نیست.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – مریم یاوری: قصه پر غصه تأمین کالاهای اساسی در کشور و به ویژه استان اصفهان که به گفته استانداران متعدد این استان تولید کننده برتر مرغ، تخم مرغ، شیر، گوشت و … است، گویا پایان ندارد. سال گذشته شهروندان با چالش‌های زیادی در زمینه تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ رو به رو بودند و گویا این چالش طی چند روز اخیر در این استان تکرار شده است.

حتی صف خرید مرغ هم نیست

آقای حسینی که به گفته خودش از روز دوشنبه هفته گذشته تاکنون به دنبال خرید مرغ در اصفهان است، به خبرنگار مهر می‌گوید: روزها است که در سطح خرده فروشی‌ها به دنبال خرید مزغ هستم اما موفق نشده‌ام.

او ادامه می‌دهد: قبلاً صف خرید مرغ را داشتیم و امیدمان به صف بود اما این روزها حتی خبری از در صف ایستادن برای خرید مرغ هم نیست.

غیبت مرغ در بازار اصفهان / هیچ کس گردن نمی‌گیرد

مقصر کمبود مرغ در بازار اصفهان را در سازمان صمت جست‌وجو کنید

معاون بهبود تولیدات دامی جاد کشاورزی استان اصفهان در این ارتباط با بیان اینکه مقصر کمبود مرغ در بازار اصفهان را باید در سازمان صمت جست‌وجو کرد، به خبرنگار مهر گفت: مسئولیت تولید مرغ زنده و کشتار آن و تحویل به سازمان صمت بر عهده جهاد کشاورزی است و سازمان صمت در این زمینه باید مدیریت توزیع مرغ در مراکز فروش را پاسخ دهد.

حسین ایراندوست با بیان اینکه از یک ماه گذشته تاکنون توزیع مرغ زنده در کشتارگاه‌ها در سامانه رهتاب انجام می‌شود، ابراز داشت: در شرایط معمول نیاز استان اصفهان برای گوشت مرغ ۳۹۴ تن است و این در حالی است که به صورت هر روز ۴۰۸ تن گوشت مرغ به سازمان صمت استان اصفهان تحویل می‌شود.

مرغ در اصفهان با قیمت مصوب تحویل می‌شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام مرغداران مرغ زنده را به قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به کشتارگاه‌های تحویل می‌دهند، اضافه کرد: آنچه برآورد می‌شود این است که از کشتارگاه تا فروشگاه نظارت کافی انجام نشده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه از هفته گذشته واحدهای توزیع گوشت مرغ در استان اصفهان از جمله فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و خرده فروشی‌ها ملزم به ثبت درخواست خود برای گوشت مرغ در سامانه رهتاب شدند، گفت: این اقدام در سطح فروشگاه‌های بزرگ انجام شده اما هنوز در سطح خرده فروشی‌ها این کار محقق نشده است.

غیبت مرغ در بازار اصفهان / هیچ کس گردن نمی‌گیرد

مرغداران از نبود مرغ در بازار شاکی هستند

وی با بیان اینکه مرغداران نیز از نبود مرغ در بازار شاکی هستند، ادامه داد: مرغداران ما در اردیبهشت هر شب ۵۵۰ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها داده‌اند و ۴۱۰ تن گوشت مرغ در شب‌های کشتار از کشتارگاه تحویل صمت شده است.

ایراندوست با بیان اینکه در شب گذشته ۵۸۷ تن مرغ زنده تحویل کشتارگاه شده و در نتیجه ۴۳۲ تن گوشت مرغ تحویل بازار شده است، می‌افزاید: حال نمی‌دانیم که سرنوشت این مرغ‌ها چه شده و چرا کمبود مرغ را در بازار شاهد هستیم.

جوجه ریزی در اصفهان به ۷.۵ تن رسید

وی همچنین با اشاره به افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: جوجه ریزی در اردیبهشت از ۷.۵ تن گذشت و ممکن است طی دو الی سه روز آینده این روند همچنان افزایش یابد.

تکذیب کمبود مرغ در اصفهان

همچنین معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان نیز در این ارتباط ضمن تکذیب کمبود مرغ در بازار اصفهان به خیرنگار مهر گفت: کمبودی در بازار اصفهان نیست اما ممکن است مرغ در خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ زودتر از قبل تمام شود.

اسماعیل نادری اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی مرغ را به سازمان صمت تحویل می‌دهد اما طی چند روز اخیر بخشی از مرغ را در بازار استان‌هایی مانند کرمان که با کمبود جدی رو به رو بودند توزیع کردیم اما از امشب این مرغ به صورت ۱۰۰ درصدی در استان اصفهان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه توزیع مرغ در استان اصفهان تا میزان قابل توجهی در سامانه رهتاب آغاز شده است، افزود: در شهرستان‌های استان به صورت متمرکز خرید و توزیع برای واحدهای شهرستانی انجام می‌شود و در مرکز استان نیز همین اقدامات انجام می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه فروشگاه‌های بزرگ را در سامانه رهتاب وارد کرده‌ایم، ابراز داشت: خرده فروشی‌ها نیز در این زمینه در دستور کار است.

غیبت مرغ در بازار اصفهان / هیچ کس گردن نمی‌گیرد

دیشب ۶۰ درصد از مرغ اصفهان در رهتاب توزیع شد

وی با بیان اینکه در سامانه توزیع جدید مرغ، به فروشگاه‌های فاقد مجوز مرغ تعلق نمی‌گیرد، ادامه داد: اید توجه داشت که شب گذشته حدود ۶۰ درصد از مرغ استان در سامانه رهتاب توزیع شد و ۴۰ درصد به روش قبل که این روند در استان اصفهان بسیار بهتر از دیگر استان‌ها است.

نادری با بیان اینکه در حال حاضر نیاز استان اصفهان با توجه به افزایش قیمت مواد پروتئینی دیگر به صورت میانگین روزانه ۴۵۰ تن است، تصریح کرد: ضروری است که جهاد کشاورزی میزان تولید مرغ در استان اصفهان را افزایش دهد.

هر چند بر اساس اظهارات مسئولان صمت و جهاد کشاورزی هنوز مقصر اصلی غیبت مرغ طی روزهای اخیر در بازار اصفهان مشخص نیست اما گزارش‌های نیروی انتظامی در زمینه کشف محموله‌های قاچاق مرغ در خروجی‌های استان بیانگر خروج مرغ از اصفهان است و این در حالی است که تصویب قیمت یکسان این محصول در همه استان‌ها علامت سوالی را در زمینه چرایی خروج مرغ از اصفهان در ذهن شهروندان این استان ایجاد کرده است.

کد خبر 5218809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha