۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱

رئیس پلیس فتا استان مرکزی اعلام کرد؛

برخورد با فعالیت های زودهنگام انتخابات در فضای مجازی

برخورد با فعالیت های زودهنگام انتخابات در فضای مجازی

اراک- رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با فعالیت های زودهنگام انتخاباتی نامزدهای شورای شهر و روستا در فضای مجازی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس احسان آنقی با اشاره به تبلیغات انتخابات پیش رو و حواشی آن در فضای مجازی بیان داشت: رصد فعالیت‌ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رؤیت تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی با افراد متخلف برخورد خواهد شد. وی ادامه داد: بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای مجازی همان بازه زمانی تبلیغات در فضای واقعی است و آغاز تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی تخلف محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تصریح کرد: یکی از آفت‌های فضای مجازی در دوران انتخابات را افزایش شایعات بی‌پایه و اساس علیه اشخاص و گروه‌های سیاسی خواند و بیان داشت: شهروندان می‌بایست ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس خودداری کنند و به هیچ عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را بازنشر نکنند.

آنقی اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا روند تبلیغات انتخابات کمی متفاوت‌تر از گذشته است چراکه تبلیغات بیشتر در فضای مجازی بوده و می‌طلبد کاربران در این فضا، اخلاق‌مداری را به عنوان یک اصل، اولویت فعالیت خود قرار دهند و در این خصوص ادمین‌های کانال و گروه‌هایی که اخبار مبنی بر انتخابات در آن‌ها درج می‌شود باید با حساسیت بسیار بالایی، مطالب را پیگیری کنند.

وی گفت: جرایم انتخاباتی از قبیل انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت‌زمان مقررشده برای فعالیت انتخاباتی، تشویش اذهان عمومی، سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به‌ویژه از طریق طرح مسائل قومی و نژادی، انتشار هرگونه نتایج نظرسازی و نظرسنجی کاذب در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخاباتی جرم است و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی در پایان عنوان کرد: با توجه به لزوم احراز هویت اعضا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی در صورت عدم اشرافیت مدیر و ادمین‌ها مسئولیت درج اخبار خلاف واقع و موارد ممنوعه متوجه شخص اول کانال یا گروه مربوطه می‌باشد و کاندیداها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود با مراجعه به مراجع قضائی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مرکز استان و شهرستان‌ها اقدام و با پلیس و مراجع قانونی همکاری کنند.

کد خبر 5220610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha