۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان:

مسئله انتقال آب از کارون قابل سازش نیست

مسئله انتقال آب از کارون قابل سازش نیست

اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با تغییر دولت‌ها، مطالبه اصلی خوزستانی‌ها یعنی توقف انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌ها و… تغییر نمی‌کند و این مسئله قابل سازش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری در اولین نشست افکار سنجی و هم‌اندیشی در قرارگاه الغدیر که با حضور نخبگان و فعالان برگزار شد، با تأکید بر اینکه مشکلات خوزستان از راه انتخابات و تغییر دولت فعلی قابل‌حل هستند، گفت: امید است که در دولت انقلابی مطالبه گری در حوزه محیط زیست ادامه یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مطالباتی را که در چند سال اخیر دربارهٔ انتقال آب مطرح کرده‌ایم با صراحت ادامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم.

حیدری با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش مطالبه گری و استمرار در آن، اظهار کرد: انتقال آب مسئله‌ای است که از قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده و از سوی دولت‌های بعد از انقلاب با شدت و ضعف ادامه داشته است اما حرف واحدی از استان خوزستان به مراکز تصمیم‌گیری مخابره شده و تاکنون در توقف این طرح‌ها ثمربخش بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به عملکرد دولت فعلی در مسئله آب نسبت به خوزستان اشاره کرد و گفت: در اثر خیانت وزارت نیرو، تخصیص و تأمین آب برای عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به خوزستان معطل مانده است.

ابراهیم نصیرنیا یکی از مسئولان قرارگاه الغدیر و مدیر این نشست نیز از ادامه برگزاری تریبون‌های آزاداندیشی در قالب قرارگاه الغدیر در اهواز و سایر شهرستان‌ها خبر داد و خواستار حضور حداکثری مطالبه گران شد.

نصیرنیا افزود: این قرارگاه قبلاً به صورت مردمی و بدون نام در قالب فعالیت‌های کمک رسانی به زلزله زدگان، سیل زدگان و همچنین حضور در صحنه‌های انقلابی فعالیت می‌کرده و اکنون به صورت رسمی به مسئله انتخابات ورود کرده تا در ایجاد مشارکت حداکثری سهم داشته باشد.

نصیرنیا اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر جریان‌های انقلابی گزینه اصلح خود را سید ابراهیم رئیسی اعلام کردند این قرارگاه نیز همسو با این جریان‌ها، آیت الله رئیسی را گزینه اصلح خود اعلام می‌کند و در این زمینه همه تلاش‌های خود را برای موفقیت وی و اقبال حداکثری از ایشان انجام می‌دهد.

پیش از سخنان آیت الله حیدری، جمعی از نخبگان، مدیران فعالان فرهنگی و اجتماعی در این نشست مسائل و مشکلات خوزستان از جمله همه‌گیری کرونا، مسائل محیط زیستی، دغدغه‌های معیشتی، حاشیه نشینی، سهم نخبگان استان در قوه مجریه و.. را بررسی و تبادل نظر کردند.

حیدری تأکید کرد: تنها دولت انقلابی است که می‌تواند این فاصله و خلأ به وجود آمده را جبران کند و یاس و ناامیدی موجود طبق فرمایش مقام معظم رهبری نتیجه عملکرد برخی از مدیران و مسئولان است.

کد خبر 5222200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha