۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

وزیر راه با نظر کمیسیون عمران درباره قطار سریع السیر مخالفت کرد

وزیر راه با نظر کمیسیون عمران درباره قطار سریع السیر مخالفت کرد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه قطار تهران-قم-اصفهان پروژه‌ای مهم با مفروضات دقیق است که ضرورت دارد تا تکمیل و اجرا شود، گفت: با اعضای کمیسیون عمران مجلس مذاکره می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در خصوص اجرا و تکمیل قطار تهران-قم- اصفهان، با تاکید بر اهمیت تکمیل این پروژه از مذاکره وزارت راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره، خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه قطار تهران-قم-اصفهان پروژه‌ای مهم با مفروضات دقیق است که ضرورت دارد تا تکمیل و اجرا شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: کشور به منظور توسعه نیاز دارد تا به فناوری‌های روز مجهز شود.

اسلامی با اشاره به اینکه دنیا، قطارهای سریع با سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را مدیریت می‌کند، توضیح داد: اینکه ما قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را وارد نکرده و تکنولوژی جدید ایجاد نکنیم غفلت از کاروان توسعه است.

وی تاکید کرد: در خصوص تکمیل و اجرای قطار تهران-قم-اصفهان حتماً با اعضای کمیسیون عمران مجلس مذاکره و رفع ابهام انجام خواهد گرفت.

گفتنی است پیش از این اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در چهارشنبه هفته گذشته (۵ خرداد) از رأی این کمیسیون به توقف اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و پیگیری علل ترک فعل و قصور در اجرای این پروژه در طول سالیان گذشته خبر داده بود.

کد خبر 5223060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      ورود تکنولوژی های جدید به کشور در کنار افزایش بهره وری در اقتصاد می تواند نخبگان، شرکت های دانش بنیان و فعالین اقتصادی را ترویج به مشارکت در بومی سازی این نوع تکنولوژی های جدید وارداتی کند، واردات تکنولوژی در نهایت منجر به بومی سازی و اشتغال زایی در این بخش ها خواهد شد و به توسعه اقتصادی منجر میشود
    • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      1 0
      واردات این تکنولوژی و تکمیل پروژه قطار سریع السیر می تواند صنعت ریلی ما را متحول کند و تولید کنندگان داخلی بعد از مشاهده کردن مزایای آن ترغیب به بومی سازی این تکنولوژی و توسعه صنعت ریلی کند، تمامی خطوط ریلی ما باید برقی، سریع السیر و دوخطه بشوند و برق مورد نیاز را نیز از انرژی اتمی تامین شود
    • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      اگر تمامی مسیر های ریلی ما برقی و سریع السیر شوند و برق مورد نیاز را نیز از طریق انرژی اتمی و نیروگاههای تجدید پذیر و اتمی تامین کنیم در کنار دستیابی به اهداف توسعه پایدار میتوانیم در مصارف داخلی نفت نیز صرفه جویی کنیم تا سهم بیشتری از نفت تولیدی را به جای مصارف داخلی با ایجاد ارزش افزوده صادر کنیم